Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bedensel/kinestetik zekâ alanlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi ve akademik başarı arasındaki ilişkisinin belirlenmesidir. Çalışmaya Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda üçüncü ve dördüncü sınıflarda öğrenim gören 60 kadın ve 103 erkek olmak üzere toplam 163 öğrenci (Xyaş:22.90±1.68) (Xnotortalaması:2.61±0.48) gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilerden 80’i (%49.1) üçüncü sınıfa devam ederken, 83’ü (%50.9) ise son sınıfta okumaktadır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Gardner (1983) tarafından geliştirilen ve Seber (2001) tarafından tekrar revize edilen Çoklu Zekâ Alanlarında Kendini Değerlendirme Ölçeği’nin Bedensel/Kinestetik Zekâ Alanı kullanılmıştır. Elde edilen verilere betimsel istatistiksel işlemler (aritmetik ortalama ve standart sapma) uygulandıktan sonra bedensel/kinestetik zeka ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi incelemek için pearson korelasyon analizi, değişkenler arasındaki farklılıkları tespit etmek amacıyla da Independent Samples T-test analizleri yapılmıştır. Tüm analizlerde anlamlılık düzeyi olarak 0.05 kullanılmıştır. Yapılan pearson korelasyon analizleri incelendiğinde bedensel/kinestetik zeka ile akademik başarı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.05). Katılımcıların cinsiyet, sınıf ve spor türü değişkenine göre bedensel/kinestetik zekâları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0.05).
Bedensel/Kinestetik Zekâ Akademik Başarı Beden Eğitimi Spor.
The purpose of the study is to investigate the relationship between academic success and physical/kinesthetic intelligence zone of physical education and sports student. The sample of the study consists of totally 163 students (Xage= 22.90 ± 1.68) (Xmarkaverage= 2.61 ± 0.48). The students were chosen from third and fourth grades (60 women and 103 men) of Sakarya University Physical Education and Sports teaching department, training department, sport management and recreation department. While 80 (%49.1) students were chosen from third grades, 83 (%50.9) were chosen from fourth grades. Personal information form prepared by the researchers for the purposes of the study. Self-Assessment Scale in Multıple-Intellıgence Fıelds, which was formed by Gardner (1983), was used in the study. Turkish adaptation of the scale was done by Seber (2001). In the scale physical/kinesthetic intelligence zone was used. After applying descriptive statistical procedures (mean and standard deviation) to the obtained data, a correlation analysis to determine the relationship between physical/kinesthetic intelligence and academic success and Independent Samples T-test to determine the differences between variables was done. Significance level was determined as 0.05. When examining the correlation analysis a significant correlation was found between academic success and positive physical/kinesthetic intelligence (p<0.05). No significances differences were found among participants in physical/kinesthetic intelligence in terms of gender and grade (p>0.05)
Physical/Kinesthetic Intelligence Physical Education Academic Successes Sport
Diğer ID | JA93RM47MR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |