Aim: This study
was conducted in order to evaluate the theoretical and practical courses of the
anatomy of Balıkesir University Faculty of Medicine Phase-II students during
the 2017-2018 academic year.
Methods: The
questionnaire, which was developed by the researchers by conducting the
literature search, was formed from 20 questions related to anatomy education, 2
open-ended and 18 closed-ended. A number of 110 (89.4%) of 123 students were
participated our study. Collected data were evaluated using SPSS v22 software.
Results: Of the 110
students who participated in the study, 58 were male (52.7%), 52 were female
(47.3%) and the mean age was 20.63 (minimum: 19, maximum: 24). 85.5% of the
students who participated in this study did not fail during their phase, whereas
14.5% of them did. While 16.4% of students did not choose the medical school by
their own decisions, 83.4% of them made this decision by their own wishes.
Total number of 107 (97.3%) of students thought receiving feedback about
anatomy courses was necessary. 75.5% of the students preferred the method of
the theoretical exams as multiple choice, while 10.9% oral, 7.3% short answer
and 6.4% classical writing.
Conclusion: Students’
feedbacks are important to improve the anatomy education. In the direction of
the feedback from the students, it is thought that it will make the education
of the anatomy more permanent and contribute to the improvement of the good
physicians in the future.
Amaç:
Bu çalışma, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Tıp
Fakültesi Dönem-II öğrencilerinin almış oldukları anatomi teorik ve pratik
derslerini değerlendirmeleri amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve yöntem:
Literatür taraması yapılarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket,
anatomi eğitimi ile ilgili 2’si açık uçlu ve 18’i kapalı uçlu olmak üzere 20
adet sorudan oluşturulmuştur. Toplam 123 öğrenciden 110’i (%89,4) çalışmaya
katılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS (Statistical Package for Social
Sciences) 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilip yorumlanmıştır.
Bulgular:
Çalışmamıza katılan 110 öğrencinin 58’i erkek (%52,7), 52’si kız (%47,3) ve yaş
ortalaması ise 20,63 (minimum: 19, maksimum: 24) olarak tespit edilmiştir.
Araştırmaya katılan öğrencilerin %85,5’i dönem tekrarı yapmazken, %14,5’i ise
dönem tekrarı yapmıştır. Bu doğrultuda sorulan Tıp Fakültesi’ne isteyerek mi
geldiniz sorusuna %83,6’si evet, %16,4’ü hayır yanıtını vermiştir. Anatomi
derslerinin işlenişi ile ilgili olarak öğrencilerden geri bildirim alınmasını
107 öğrenci (%97,3) gerekli görürken, 3 öğrenci (%2,7) gerekli olmadığını
söylemiştir. Anatomi teorik dersinin sınavını öğrencilerin %75,5’i çoktan
seçmeli, %10,9’u sözlü, %7,3’ü kısa cevaplı ve %6,4’ü klasik yazılı şeklinde
olması gerektiğini vurgulamıştır.
Sonuç: Anatomi eğitiminin daha ileriye taşınmasında geri bildirimlerin
rolü oldukça önemlidir. Öğrencilerden gelen geri bildirimler doğrultusunda,
anatomi eğitimini daha kalıcı hale getirerek ileride iyi hekimleri yetişmesinde
katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Anatomi eğitimi; geri bildirim; Tıp eğitimi; teorik ve pratik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4 |