BibTex RIS Kaynak Göster

Peer cooperation: the study of validity and reability

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 5, 0 - 0, 30.01.2014

Öz

Objectives: The aim of this study was to adapt for Turkish and perform the validity and reliability studies of the Peer Cooperation Scale which is developed by Kuo et al. (2007) in order to evaluate the bee state of the nursing students. 

Methods: 223 voluntary students from the Balikesir University, Balikesir Health Sciences School constituted the sample of this methodological study. There were 17 items in the peer cooperation scale. Data of the study were collected by the student presentation forms and the peer cooperation scale. Kendall W analysis was used for the validity analysis. In the reability studies, Cronbach alpha coefficient was used for the internal coherence of the scale within its sub-dimensions and the Pearson Correlation Analysis was used for the analysis of the overall items grade. 

Results: The Peer Cooperation Scale was done and it was determined that there was a harmony between the expert opinions and the related items taken part in the scale. The coefficient of Cronbach Alpha was 0.93 and that had a high degree of reliability. The reliability coefficients of the subscales were .89 for the Physical Assistance, .77 for the Academic Assistance, and .81 for the Emotional Assistance. 

Conclusion: The validity and reliability levels of the Peer Cooperation Scale which was the developed by Kuo and his colleagues in English is high for our country. The scale is recommended to be used for evaluating the supportive behaviour of the nursing and midwifery students in the Turkish population.


Key words: Peer cooperation, physical support, emotional support, academic support

Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 5, 0 - 0, 30.01.2014

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin birbirleriyle yardımlaşma durumlarını değerlendirmek için Kuo ve ark. (2007) tarafından geliştirilen Akran Desteği Ölçeği’nin Türkçe geçerlik ve güvenirliğini yapmaktır. 

Yöntem: Metodolojik tipte olan bu çalışmada örneklemi Balıkesir Üniversitesi Balıkesir Sağlık Yüksekokulu’nda ulaşılabilen ve araştırmaya katılmayı kabul eden 223 öğrenci oluşturdu. Akran Desteği Ölçeği’nde toplam 17 madde bulunmaktadır. Veriler, “Öğrenci Tanıtım Formu” ve 17 maddeden oluşan “Akran Desteği Ölçeği” ile toplandı. Verilerin analizinde içerik geçerliği için Kendal W Analizi, güvenirlik çalışmasında ölçek ve alt boyutlarının iç tutarlılığı için Cronbach alfa katsayısı, madde toplam puan analizi için Pearson Korelasyon Analizi kullanıldı.

Bulgular: Ölçekte yer alan maddelere ilişkin uzman görüşleri arasında uyum olduğu saptandı. Ölçeğin Cronbach alfa katsayısı .93 olup yüksek güvenirlik derecesine sahip olduğu belirlendi. Ölçeğin alt boyutlarının güvenirlik katsayıları ise Fiziksel Yardım .89, Akademik Yardım .77, Duygusal Yardım .81 olarak bulundu.

Sonuç: Kuo ve ark. tarafından geliştirilen ve orijinal dili İngilizce olan Akran Desteği Ölçeği’nin ülkemiz için geçerlik ve güvenirlik düzeyi yüksektir. Ölçeğin Türk toplumunda hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin birbirlerini destekleme davranışlarını değerlendirmede kullanılması önerilmektedir.


Anahtar Kelimeler : Akran desteği, fiziksel destek, duygusal destek, akademik destek

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Articles
Yazarlar

Türkan Çalışkan Bu kişi benim

Sezgi Çınar

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2014
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Çalışkan, T., & Çınar, S. (2014). Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması. Clinical and Experimental Health Sciences, 2(5).
AMA Çalışkan T, Çınar S. Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması. Clinical and Experimental Health Sciences. Şubat 2014;2(5).
Chicago Çalışkan, Türkan, ve Sezgi Çınar. “Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması”. Clinical and Experimental Health Sciences 2, sy. 5 (Şubat 2014).
EndNote Çalışkan T, Çınar S (01 Şubat 2014) Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması. Clinical and Experimental Health Sciences 2 5
IEEE T. Çalışkan ve S. Çınar, “Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması”, Clinical and Experimental Health Sciences, c. 2, sy. 5, 2014.
ISNAD Çalışkan, Türkan - Çınar, Sezgi. “Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması”. Clinical and Experimental Health Sciences 2/5 (Şubat 2014).
JAMA Çalışkan T, Çınar S. Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması. Clinical and Experimental Health Sciences. 2014;2.
MLA Çalışkan, Türkan ve Sezgi Çınar. “Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması”. Clinical and Experimental Health Sciences, c. 2, sy. 5, 2014.
Vancouver Çalışkan T, Çınar S. Akran desteği: Geçerlik güvenirlik çalışması. Clinical and Experimental Health Sciences. 2014;2(5).

14639   14640