Yaşam zincirinin doğal ve değişmez halkalarından biri olarak algılanan çocukluk kavramı, değişik toplumlarda, tarihin farklı evrelerinde hatta aynı toplumun farklı kesimlerinde değişik anlamlar taşımaktadır. Bilimsel alandaki ilerlemeler, insan hakları konusunda yapılan çalışmalar ve gelişimsel bakış açısının ortaya çıkması ile çocuğa ait bütün tanım ve kavramlar değişim geçirmiştir. Çocukluk kavramı uzun yıllar boyunca henüz yetişkin olmamış, kendi kararlarını alamayan, biyolojik bir geçiş dönemi olarak tanımlanmıştır. Çocukluk, geçici, eksik bir duruma indirgenmiş, bu anlayışın sonucu olarak da bağımsız bir varoluşa sahip olmayan, niteliksiz bir sistem ortaya çıkmıştır. Orta Çağ’da çocuklara gösterilen ilgi sınırlı olmakla birlikte burjuvazinin ortaya çıkması, çocuklara ilişkin algının değişmesine neden olmuş, paralelinde bilimde meydana gelen ilerlemeler ve humanistik görüşün etkileri ile bugünkü çocuk ve çocukluk anlayışının temelleri atılmıştır. Gelişimsel bakış açısının getirdiği kazanımlar çocuk ve çocukluk kavramına çok önemli katkılar yapmış olmasına rağmen günümüz toplumu bilim ve teknolojide ilerledikçe çocukları yalnızlığa iterken çocukluk kavramını da sanal mekanlara hapsetmiştir. Çocuk ve çocukluk kavramının tarihsel süreç içerisinde yaşadığı değişimlerin anlaşılması çocuğa ve çocukluğa ilişkin algının olumlu yönde gelişmesine katkı sağlayacaktır. Bu nedenle çalışmada tarihsel süreç içerisinde çocuk ve çocukluk kavramlarının incelenmesi amaçlanmıştır
Childhood concept, which isperceived as one of the natural and unchangeable part of life cycle, refers various meanings for different societies, in different phases of the history, and even in different parts of the same society. All definitions and concepts related to the childhas been changed as a result of the developments in science, studies done about human rights, and the emergence of developmental perspective. For years the childhood concept was defined as a biological transitional period in which the child still couldn’t become an adult and decide for himself. Childhood was degraded to a temporary, deficient situation; as a result of this understanding an unqualified system which doesn’t have an independent existence occurred. Although the interest towards child was limited during the middle ages, the emergence of bourgeoisie led to a change in the perception.Additionally, thanks to the developmentsin the scientific field and with the effects of humanistic view, the basics oftoday’s understanding of child and childhood were founded. Although the gainsbrought by developmental perception made very important contributions to child and childhood concept;in today’s society with the progress in the field of science and technology, the childrenareisolated from the society and the concept of childhood is confined to the virtual environments. Understanding the changes of child and childhood concept throughout the historical process will make a great contribution in thedevelopment of a positive perception regarding child and childhood. Therefore, the aim of this study is to analyze child and childhood concepts in the historical process
Child Childhood Child Concept Childhood Concept Child Rights
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |