Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Physical Education and Sports Teacher Candidates' 21st Century Skills Competence Perceptions

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 3, 25 - 39, 27.10.2023

Öz

Purpose: The aim of this research is to examine the perceptions of 21st century skills competence of teacher candidates studying in the department of physical education and sports teaching. In this study, descriptive survey model, one of the survey models, was used.
Method: The sample group of the study consisted of 152 pre-service teachers in the Department of Physical Education and Sports Teaching of Eskisehir Technical University. The data in the research were obtained with the "21st Century Skills Efficiency Perceptions Scale for Pre-service Teachers" and "Personal Information Form". Percentage, frequency, arithmetic mean and standard deviation were used in the analysis of data related to the purpose of the research. In addition, independent groups t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to determine whether there were differences in the variables.
Results and Conclusion: According to the results of the study, it was determined that the 21st century skill proficiency perceptions of teacher candidates are high in total and in terms of sub-dimensions. In addition, it was concluded that the 21st century skills proficiency perceptions of prospective teachers did not differ significantly in terms of gender, class level, and parental education level, both in the whole scale and in its sub-dimensions.

Proje Numarası

22ADP129

Kaynakça

  • Anagün, Ş.S. (2018). Teacher’ perceptions about the relationship between 21st century skills and managing constructivist learning environments. International Journal of Instruction, XI(4), 825-840.
  • Anagün, Ş.S., Atalay, N., Kılıç, Z., ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pau Egit. Fak Dergisi, (40), 160-175.
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, XIII(4), 49-64.
  • Başar, S. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının fende matematiğin kullanımına yönelik öz yeterlik inançları, 21.yy becerileri ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bedir, H. (2019). Pre-service ELT teachers’ beliefs and perceptions on 21st century learning and innovation skills (4Cs). Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 231-246.
  • Cemaloğlu, N., Arslangilay, A.S., Üstündağ, M.T., ve Bilasa, P. (2019). Meslek lisesi öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri özyeterlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 845-874 .
  • Çiftçi, B ve Bakar, M. H. D. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi: Nevşehir ili örneği. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 44-60.
  • Davies, W. K., ve Longworth, N. (1996). Lifelong Learning (1st ed.). Routledge.
  • Dede, C. (2010). Comparing frameworks for 21st century skills. In J. Bellance, & R. Brandt (Eds.), 21st century skills: Rethinking how students learn (pp. 51-76). Bloomington, IN: Solution Tree Press.
  • Erdoğan, D., ve Eker, C. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. yy becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (1), 118-148.
  • Erten P. (2020). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik görüşleri. Millî Eğitim, 49(227), 33-64.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., ve Hyun, H. H. (2018). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw Hill.
  • Garba, S. A., Byabazaire, Y., ve Busthami, A. H. (2015). Towards the use of 21st century teaching-learning approaches: The trend of development in malaysian schools within the context of Asia Pacific. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 10, 72-79.
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Göksün, D.O., ve Kurt, A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107 - 130.
  • Gömleksiz, M. N. , Sinan, A. T., ve Döner Doğan, F. (2019). Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ile Çağdaş Türk Lehçeleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlik algıları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7 (19), 163-185.
  • Görkaş, B., Otuz, B., ve Ekici, G. (2017). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sahip olmaları gereken 21.yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 421-435.
  • Güler, Y. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri öz-yeterlik algıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürültü, E., Aslan, M., ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798.
  • Irgatoğlu, A., ve Pakkan, G. (2020). The awareness of ELL students about their 21st century skills. Journal of Language and Linguistic Studies, 16(4),1921-1938.
  • İncik Yalçın, E. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve 21. Yüzyıl öğreten becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 1099-1112.
  • Kan, A. Ü., ve Murat, A. (2018). Investigation of prospective science teachers’ 21st century skill competence perceptions and attitudes toward STEM. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4), 251-272.
  • Karakaş, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21.yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi (Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Eskişehir.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi-kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayınevi, Ankara.
  • Kaya, V. D., ve Akpunar, B. (2018). An investigation of prospective teachers’ 21st century skills effect about digital storytelling events. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4), 1-10.
  • Kozikoğlu İ., ve Altunova N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531.
  • Kozikoğlu, İ., ve Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Cumhuriyet International Journal of Education, 9(1), 270-290.
  • Sayin, Z., ve Seferoğlu, S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim, 1-13.
  • Tican, C., ve Sabahattin, D. (2018). Pre-service teachers’ opinions about the use of 21st century learner and 21st century teacher skills. European Journal of Educational Research, 8(1), 181-197.
  • Uyar, A. ve Çiçek, B. (2021). Farklı branşlardaki öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 1-11.

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 3, 25 - 39, 27.10.2023

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesidir.
Yöntem: Bu çalışmada, tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. 2022-2023 güz döneminde Eskişehir Teknik Üniversitesinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümündeki 152 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile elde edilmiştir. Araştırmanın amacına ilişkin verilerin analiz edilmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Ayrıca değişkenlerde farklılık olup olmadığını belirlemek için bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının 21. yüzyıl beceri yeterlilik algılarının toplamda ve alt boyutlar açısından yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının hem ölçeğin tamamında hem de alt boyutlarında cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim düzeyi açısından anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

Eskişehir Teknik Üniversitesi

Proje Numarası

22ADP129

Kaynakça

  • Anagün, Ş.S. (2018). Teacher’ perceptions about the relationship between 21st century skills and managing constructivist learning environments. International Journal of Instruction, XI(4), 825-840.
  • Anagün, Ş.S., Atalay, N., Kılıç, Z., ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pau Egit. Fak Dergisi, (40), 160-175.
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, XIII(4), 49-64.
  • Başar, S. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının fende matematiğin kullanımına yönelik öz yeterlik inançları, 21.yy becerileri ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bedir, H. (2019). Pre-service ELT teachers’ beliefs and perceptions on 21st century learning and innovation skills (4Cs). Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 231-246.
  • Cemaloğlu, N., Arslangilay, A.S., Üstündağ, M.T., ve Bilasa, P. (2019). Meslek lisesi öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri özyeterlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 845-874 .
  • Çiftçi, B ve Bakar, M. H. D. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi: Nevşehir ili örneği. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 44-60.
  • Davies, W. K., ve Longworth, N. (1996). Lifelong Learning (1st ed.). Routledge.
  • Dede, C. (2010). Comparing frameworks for 21st century skills. In J. Bellance, & R. Brandt (Eds.), 21st century skills: Rethinking how students learn (pp. 51-76). Bloomington, IN: Solution Tree Press.
  • Erdoğan, D., ve Eker, C. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. yy becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (1), 118-148.
  • Erten P. (2020). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik görüşleri. Millî Eğitim, 49(227), 33-64.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., ve Hyun, H. H. (2018). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw Hill.
  • Garba, S. A., Byabazaire, Y., ve Busthami, A. H. (2015). Towards the use of 21st century teaching-learning approaches: The trend of development in malaysian schools within the context of Asia Pacific. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 10, 72-79.
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Göksün, D.O., ve Kurt, A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107 - 130.
  • Gömleksiz, M. N. , Sinan, A. T., ve Döner Doğan, F. (2019). Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ile Çağdaş Türk Lehçeleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlik algıları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7 (19), 163-185.
  • Görkaş, B., Otuz, B., ve Ekici, G. (2017). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sahip olmaları gereken 21.yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 421-435.
  • Güler, Y. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri öz-yeterlik algıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürültü, E., Aslan, M., ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798.
  • Irgatoğlu, A., ve Pakkan, G. (2020). The awareness of ELL students about their 21st century skills. Journal of Language and Linguistic Studies, 16(4),1921-1938.
  • İncik Yalçın, E. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve 21. Yüzyıl öğreten becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 1099-1112.
  • Kan, A. Ü., ve Murat, A. (2018). Investigation of prospective science teachers’ 21st century skill competence perceptions and attitudes toward STEM. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4), 251-272.
  • Karakaş, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21.yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi (Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Eskişehir.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi-kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayınevi, Ankara.
  • Kaya, V. D., ve Akpunar, B. (2018). An investigation of prospective teachers’ 21st century skills effect about digital storytelling events. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4), 1-10.
  • Kozikoğlu İ., ve Altunova N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531.
  • Kozikoğlu, İ., ve Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Cumhuriyet International Journal of Education, 9(1), 270-290.
  • Sayin, Z., ve Seferoğlu, S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim, 1-13.
  • Tican, C., ve Sabahattin, D. (2018). Pre-service teachers’ opinions about the use of 21st century learner and 21st century teacher skills. European Journal of Educational Research, 8(1), 181-197.
  • Uyar, A. ve Çiçek, B. (2021). Farklı branşlardaki öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 1-11.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Yalız Solmaz 0000-0003-0497-215X

Gülsün Güven 0000-0002-6418-9848

Proje Numarası 22ADP129
Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yalız Solmaz, D., & Güven, G. (2023). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 25-39.

Sayın Araştırmacılar,

Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.

Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ