Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation on Corporate Social Responsibility Project Partnerships of Companies

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 1, 33 - 46, 31.03.2023

Öz

Corporate social responsibility campaigns are among the public relations practices that have come to the fore in recent years. Corporate social responsibility activities are emphasized in line with many purposes such as the efforts of institutions to differentiate from each other in the increasing competitive conditions, the desire to contribute to the corporate reputation and image, the concern to expand the market share, the development of loyalty in existing customers and attracting potential new customers. One of the striking points in these projects is the execution of projects within the framework of corporate partnerships. Partnerships are important in terms of developing a sense of responsibility that can create trust in the target audience on various issues. Reaching the target audience of these activities is important for the organization to achieve its purpose. The effective way for this is to develop advertising studies. Institutions, they reach the masses with their effective advertising activities and improve their corporate image and reputation. The aim of this study; The aim is to reveal how the advertisements that appeal to the concept of corporate social responsibility with a project partner are strategically constructed. In this framework, the primary goal is to determine to what extent corporate partnerships are displayed in advertisements and by which elements the visibility of corporations in advertisements is achieved. Within the scope of the study, advertisements published with the slogan "With the Love of the Country" in partnership with Garanti BBVA and TURNEPA and with the slogan "Beautiful when Clean" in partnership with the brand Cif, Kızılay and Istanbul Metropolitan Municipality were analyzed by semiotic analysis method. As a result, the partnerships are clearly displayed in the advertisements, the logos of the partners are presented in many indicators such as vehicle, place, clothing, It has been determined that the commercials broadcasted are designed in accordance with this strategy.

Kaynakça

  • Açıkgöz, H. (2022). Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished doctorate thesis].Kocaeli University. Institute of Social Sciences.
  • Aydınlıoğlu, Ö. & Susar, M. (2021). Sürdürülebilirlik ve kurumsal reklam ilişkisi bağlamında göstergebilimsel bir analiz. Selçuk İletişim Dergisi, 14(4), 1721-1763. 46
  • Bakan, İ., Doğan, İ.F., Koçdemir, M., & Oğuz,M. (2018). Kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal imaj ve iş tatmini ilişkisi. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE), (12), 205-226.
  • Cesur, S. (2021). Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajı ve marka güveni üzerindeki etkileri.[Unpublished doctorate thesis]. Kocaeli University. Institute of Social Sciences.
  • Fidan, Z. & Acar Şentürk, Z. (2017). Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) çalışmalarında işbirliği Akbank, Garanti Bankası ve Türkiye İş Bankası üzerine bir inceleme. Selçuk İletişim, 9(4), 40-65.
  • Güleryüz, İ. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin kurumsal itibar üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma [Unpublished master thesis]. İzmir: Dokuz Eylül University. Institute of Social Sciences
  • Kaya, F. (2018). Reklam ve pazarlama stratejileri: bir reklamda olması gerekenler. MECMUA Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 99-111.
  • Koç Kaplan, S. M. (2022). Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin tüketicilerin marka tutumu üzerindeki etkisi: akademisyenler ve üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma.[Unpublished doctorate thesis]. İstanbul University. Graduate School of Education.
  • Öcal, D.& Özarslan, C. (2022). Sosyal Sorumluluk Reklamları Üzerinden Kurumsal Kimlik Sunumu. A’dan Z’ ye İletişim Çalışmaları. Ankara: İKSAD Pub.
  • Patan, İ. (2019). Türkiye’de yapılan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin sosyal girişimler bağlamında sınıflandırılması, Koç Holding ve TURKCELL Örneği. International Journal of Social Sciences Academic Researches, 3(2), 51-62.
  • Pektaş, H. (2014). “Reklam nedir? işlevi ve etkileri nelerdir?”. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 222-231.
  • Taran Kılıç, B. & Akbayır, Z. (2022). Kurumsal sosyal sorumluluk iletişiminde reklam: alana ilişkin bir içerik analizi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (40), 146-172.
  • Yağan, A. Ö. (2012). Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri için tasarlanan videoların göstergebilimsel çözümlemesi: Haytap ve BGD’nin empati videosunu çözümlemesi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication –TOJCAD, 2(1), 1-12.
  • Yüksel, H. (2021). Sosyal mesaj içerikli reklamlar: Türk Telekom kurumsal sosyal sorumluluk projeleri reklam filminin göstergebilimsel çözümlemesi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (55), 33-55
Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 1, 33 - 46, 31.03.2023

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, H. (2022). Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished doctorate thesis].Kocaeli University. Institute of Social Sciences.
  • Aydınlıoğlu, Ö. & Susar, M. (2021). Sürdürülebilirlik ve kurumsal reklam ilişkisi bağlamında göstergebilimsel bir analiz. Selçuk İletişim Dergisi, 14(4), 1721-1763. 46
  • Bakan, İ., Doğan, İ.F., Koçdemir, M., & Oğuz,M. (2018). Kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal imaj ve iş tatmini ilişkisi. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE), (12), 205-226.
  • Cesur, S. (2021). Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajı ve marka güveni üzerindeki etkileri.[Unpublished doctorate thesis]. Kocaeli University. Institute of Social Sciences.
  • Fidan, Z. & Acar Şentürk, Z. (2017). Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) çalışmalarında işbirliği Akbank, Garanti Bankası ve Türkiye İş Bankası üzerine bir inceleme. Selçuk İletişim, 9(4), 40-65.
  • Güleryüz, İ. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin kurumsal itibar üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma [Unpublished master thesis]. İzmir: Dokuz Eylül University. Institute of Social Sciences
  • Kaya, F. (2018). Reklam ve pazarlama stratejileri: bir reklamda olması gerekenler. MECMUA Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 99-111.
  • Koç Kaplan, S. M. (2022). Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin tüketicilerin marka tutumu üzerindeki etkisi: akademisyenler ve üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma.[Unpublished doctorate thesis]. İstanbul University. Graduate School of Education.
  • Öcal, D.& Özarslan, C. (2022). Sosyal Sorumluluk Reklamları Üzerinden Kurumsal Kimlik Sunumu. A’dan Z’ ye İletişim Çalışmaları. Ankara: İKSAD Pub.
  • Patan, İ. (2019). Türkiye’de yapılan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin sosyal girişimler bağlamında sınıflandırılması, Koç Holding ve TURKCELL Örneği. International Journal of Social Sciences Academic Researches, 3(2), 51-62.
  • Pektaş, H. (2014). “Reklam nedir? işlevi ve etkileri nelerdir?”. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 222-231.
  • Taran Kılıç, B. & Akbayır, Z. (2022). Kurumsal sosyal sorumluluk iletişiminde reklam: alana ilişkin bir içerik analizi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (40), 146-172.
  • Yağan, A. Ö. (2012). Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri için tasarlanan videoların göstergebilimsel çözümlemesi: Haytap ve BGD’nin empati videosunu çözümlemesi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication –TOJCAD, 2(1), 1-12.
  • Yüksel, H. (2021). Sosyal mesaj içerikli reklamlar: Türk Telekom kurumsal sosyal sorumluluk projeleri reklam filminin göstergebilimsel çözümlemesi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (55), 33-55
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zehra Aktepe 0000-0002-9568-8738

Feryat Alkan 0000-0001-9962-4195

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aktepe, Z., & Alkan, F. (2023). An Investigation on Corporate Social Responsibility Project Partnerships of Companies. Contemporary Issues of Communication, 2(1), 33-46.

Contemporary Issues of Communication is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).

30468