İslâm’da mûsikî ve semâ ortaya çıktığı günden beri, bu konu dînî kriterlere
uygunluk bakımından tartışma konusu olmuştur. Lehinde ve aleyhinde çok
sayıda makale ve eser yazılmıştır. Nakşbendî-Müceddidî mensubu olan
Müstakîmzâde Süleyman Sa’ddedîn, (ö. 1203/1788) yaşadığı yüzyılda
mûsikî ile meşgul olmuş ve semâ ile meşgul olan tasavvuf ehlini savunanların
yanında yer almıştır. Bu amaçla kaleme aldığı Makûlât-ı Devriyye isimli
eseri, sûfilerin semâ yapmalarındaki amacı ve semâ yapmalarını oluşturan
şartları anlamak, İslâm fıkhı açısından nasıl konumlandırılabileceği hususuna
bir perspektif sunmak bakımından önem arz etmektedir. Bu makale,
Müstakîmzâde’nin Makûlât-ı Devriyye’sinde mûsikî ve semâ konularına dair
görüşlerini ortaya koymak amacıyla kaleme alınmıştır
Since the appearance of islamic music and semâ, this issue has became
from the religious suitability criterion subject of controversy and debate.
Alot of in favour or against articles and works were written . Müstakimzade
Süleyman Sa’ddedin ( 1203/1788) who was a member of Nakş-
bendi-Muceddidî in his living century was engaged with music and Since the appearance of islamic music and semâ, this issue has became
from the religious suitability criterion subject of controversy and debate.
Alot of in favour or against articles and works were written . Müstakimzade
Süleyman Sa’ddedin ( 1203/1788) who was a member of Nakş-
bendi-Muceddidî in his living century was engaged with music and
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 18 Sayı: 2 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.