Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

‘5N 2K’ Efficient Method of Reading

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 2, 241 - 264, 15.12.2014
https://doi.org/10.18505/cuifd.254724

Öz

Reading has become a part of our lives. Can be considered as a more efficient
method to read “5N 2K” Today 1K 5W is located in amethod as textbooks. Method, Turkish, social sciences, hadith, used in history
and geography texts. One of the proposed method is close to what we Bulduru
method. Bulduru method of the concepts, principles and conforms to
the teaching of generalization. However, historical events, not applicable in
the teaching of the subjects. Another method is the question-answer method.
Memorizing formulaic responses which correspond to specific questions
of the students and say it was based on the principles as well as the
answers when we asked questions. With 5N 2K efficient method of reading
students learn the elements of the sentence for the Turkish language. Read
the question and answer because they understand better focus their attention.
History and so on. course for place, time and events in a healthy way
than they assays because they focused on people. Can establish the cause
and effect relationships more comfortable: it uses the class teacher list, as
soon as possible, more students will be recognized as a name, can be addressed
by their names. 5N 2K Bulduru and is similar to the question-answer
method. But be based reading text and separates him from the others.
Sample selected for the application of this method is a hadith.

Kaynakça

  • Arı, Mehmet Salih, “Usame”, DİA, İstanbul 2012; XXXXII, 361-263.
  • Askalani, İbn Hacer, el-İsabe fiTemyizi’s-Ssahabe, Beyrut ts; I, 29.
  • Aydın, Mehmet Zeki, Din Öğretiminde Yöntemler, 4.bas., Nobel yay., Ankara 2009.
  • Bilge, Mustafa L., Küçükaşçı, M. Sabri, “Yenbu”, DİA, İstanbul 2002; XXXXIII, 421-423.
  • Bozkurt, Nebi, “Kılıç”, DİA, İstanbul,. 2002; XXV, 421.
  • Buhari, Muhammed bin İsmail, Sahih, Çağrı yay., İstanbul 1992.
  • Canan, İbrahim, Kütüb-ü Sitte Muhtasarı ve Şerhi, Ankara 1991; XII, 505.
  • Davudoğlu, Ahmet, Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, Sönmez yay.,1980 İstanbul; I,399

‘5N 2K’ Verimli Okuma Yöntemi

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 2, 241 - 264, 15.12.2014
https://doi.org/10.18505/cuifd.254724

Öz

Okumak hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Daha verimli okumak için
bir yöntem olarak ‘5N 2K’ ele alınabilir. Bugün ‘5N 2K’ bir yöntem olarak
ders kitaplarında yer almaktadır. Yöntem, Türkçe, sosyal bilgiler, hadis, tarih
ve coğrafya metinlerinde kullanılabilir. ‘5N 2K’ ya yakın yöntemlerden
birisi buldurma yöntemidir. Buldurma yöntemi kavramların, ilkelerin, genellemelerin
öğretimine uygundur. Ancak, tarihi olayların, olguların öğretiminde,
uygulanması oldukça sınırlıdır. ‘5N 2K’ ya yakın diger bir yöntem
ise soru-cevap yöntemidir. Bu yöntem, ögrencilerin belli soruların karşılığı
olan kalıplaşmış cevapları ezberlemeleri ve o sorular sorul-duğunda cevapları
olduğu gibi söylemeleri esaslarına dayanır.
‘5N 2K’ verimli okuma yöntemiyle öğrenciler Türkçe dersi için cümlenin
öğelerini öğrenirler. Okuduklarını soru ve cevapla dikkatlerini topladıkları
için daha iyi anlarlar. Tarih vb. dersler için yer, zaman ve kişi üzerinde yo-
ğunlaştıkları için olayları daha sağlıklı bir şekilde tahlil ederler. Sebep sonuç
ilişkilerini daha rahat kurabilirler: Öğretmen sınıf listesini kullandığı
için, kısa sürede, daha çok öğrenciyi isim olarak tanır, onlara isimleriyle hitap
edebilir. 5N 2K buldurma ve soru-cevap tekniğine benzemektedir. Fakat
metin ve okuma merkezli olması onu Bu ikisindenayırmaktadır. u yöntemin
uygulaması için seçilen örnek bir hadistir. 

Kaynakça

  • Arı, Mehmet Salih, “Usame”, DİA, İstanbul 2012; XXXXII, 361-263.
  • Askalani, İbn Hacer, el-İsabe fiTemyizi’s-Ssahabe, Beyrut ts; I, 29.
  • Aydın, Mehmet Zeki, Din Öğretiminde Yöntemler, 4.bas., Nobel yay., Ankara 2009.
  • Bilge, Mustafa L., Küçükaşçı, M. Sabri, “Yenbu”, DİA, İstanbul 2002; XXXXIII, 421-423.
  • Bozkurt, Nebi, “Kılıç”, DİA, İstanbul,. 2002; XXV, 421.
  • Buhari, Muhammed bin İsmail, Sahih, Çağrı yay., İstanbul 1992.
  • Canan, İbrahim, Kütüb-ü Sitte Muhtasarı ve Şerhi, Ankara 1991; XII, 505.
  • Davudoğlu, Ahmet, Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, Sönmez yay.,1980 İstanbul; I,399
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Halis Demir

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Demir, Halis. “‘5N 2K’ Efficient Method of Reading”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 18/2 (Aralık 2014), 241-264. https://doi.org/10.18505/cuifd.254724.