Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Department of Primary Culture of Religion and Ethics Education Students’ Views About in Arabic Degree Example of 19 Mayis University, Faculty of Theology

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 1, 227 - 242, 15.06.2014
https://doi.org/10.18505/cuifd.254655

Öz

In this study, the opinions of students of department of religious
education teacher about Arabic lessons of RE department are included.
First of all, importance of Arabic language for RE teachers
are mentioned; then results of field results are clarified. At last,
recommendations are mentioned about Arabic courses in RE department.

Kaynakça

  • AYDIN, M. Zeki, 24-25 Aralık 2011'de İstanbul'da DEM ve AKDEM tara- fından düzenlenen "İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretimi Sempozyumu"'nda"2011'de Arapçayı Nasıl Öğretelim?" başlıklı bildiri.
  • AYHAN Halis, 8-10 Nisan 1988 Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semine- ri, ‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminin Başlıca Meseleleri’ başlıklı bildiri, Ankara, 1991
  • BİLGİN Beyza, 8-10 Nisan 1988 Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semine- ri, ‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Özel Öğretim ve Yöntemleri Üzerine’ başlıklı bildiri, Ankara, 1991
  • BİLGİN Beyza. Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara, 2007
  • GENÇ, M.Fatih , "Avrupa ve Türkiye'de İlahiyat Fakülteleri Lisans Prog- ramları, İspanya, Bosna Hersek, Hollanda, Belçika ve Alman- ya’daki İlahiyat Fakülteleri İle Bir Karşılaştırma", Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi , Cilt 13/1, 27-45 pp, 2013
  • ZENGİN Halise Kader, Almanya’da İslam Din Öğretimi Modelleri, Basılmamış Doktora Tezi, AÜSBE, Ankara 2007

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Arapça Lisans Dersleri Hakkındaki Görüşleri 19 Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği

Yıl 2014, Cilt: 18 Sayı: 1, 227 - 242, 15.06.2014
https://doi.org/10.18505/cuifd.254655

Öz

Bu çalışmada İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği
bölümü öğrencilerinin Arapça lisans dersleri hakkındaki görüşlerine
yer verilmiştir. Bu bağlamda ilk olarak Arapçanın DKAB öğretmenleri
için önemine değinildikten sonra 19 Mayıs Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi İDÖ bölümündeki 107 öğrenci ile yapılan mülakat
sonuçları değerlendirilerek bu bölümde okutulan Arapça lisans
derslerine yönelik öneriler sunulmuştur

Kaynakça

  • AYDIN, M. Zeki, 24-25 Aralık 2011'de İstanbul'da DEM ve AKDEM tara- fından düzenlenen "İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretimi Sempozyumu"'nda"2011'de Arapçayı Nasıl Öğretelim?" başlıklı bildiri.
  • AYHAN Halis, 8-10 Nisan 1988 Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semine- ri, ‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminin Başlıca Meseleleri’ başlıklı bildiri, Ankara, 1991
  • BİLGİN Beyza, 8-10 Nisan 1988 Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semine- ri, ‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Özel Öğretim ve Yöntemleri Üzerine’ başlıklı bildiri, Ankara, 1991
  • BİLGİN Beyza. Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara, 2007
  • GENÇ, M.Fatih , "Avrupa ve Türkiye'de İlahiyat Fakülteleri Lisans Prog- ramları, İspanya, Bosna Hersek, Hollanda, Belçika ve Alman- ya’daki İlahiyat Fakülteleri İle Bir Karşılaştırma", Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi , Cilt 13/1, 27-45 pp, 2013
  • ZENGİN Halise Kader, Almanya’da İslam Din Öğretimi Modelleri, Basılmamış Doktora Tezi, AÜSBE, Ankara 2007
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Akif Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Demir, Mehmet Akif. “İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Arapça Lisans Dersleri Hakkındaki Görüşleri 19 Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 18/1 (Haziran 2014), 227-242. https://doi.org/10.18505/cuifd.254655.