Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HACE MUHAMMED LÜTFİ'NİN (ALV ARU EFE) ŞİİRLERİNDE CEMAL MÜŞAHEDESİNİN YANSIMALARı

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 1, 89 - 117, 15.06.2013

Öz

Bu makalede, Hace Muhammed Lütfi'nin Hulasatu'I-Hakayık isimli
Divan'ında yüce Allah'ın insana ve aleme yakınlığını ve merhametini
ifade eden cemal tecellilerini yansıtan şiirlerini incelemeye çalıştık.
Diğer taraftan, bu tür tecellileri, insan üzerindeki tesirlerini
ve bunlara erişmek için yapılması gerekenleri ifade ederken şiirlerinde
kullandığı sembollere değinmeye çalıştık. Alvarlı Efe, gerek
yoğun sCıfiyane tecrübe esnasında, gerekse başta insan olmak
üzere, alemdeki tüm güzellikleri müşahede etmekten elde edilen
söz konusu bu estetik tecrübeyi aşk, eşsiz güzellikteki dilber, şarap"
kadeh ve meyhane gibi farklı birçok edebi sembolle ifade etmeye
çalışır. Alvarlı şiirlerinde, İlk etapta beşeri güzelliği ve aşkı
çağrıştıran tüm bu sembolleri, birçok dini ve tasavvufi kavramla
birlikte vermek suretiyle, bu şiirlerinde gerçek, ezeli, ilahi aşk ve
güzelliği kastettiğini hissettirir

Kaynakça

  • Alvarlı Efe, Hace Muhammed Lutfi, Huliisatü'l-Hakftyık, (Damla Yay.),
  • İstanbul, 2011.
  • Chittick, William C. Tasavvuf, Kısa Bir Giriş, çev. Turan Koç, (İz Yay.),
  • İstanbul 2003.
  • Çakmaklıoğlu, M. Mustafa, İbn Arabt'de Ma'rifetin İfadesi, (İnsan Yay.),
  • İstanbul2007. . .
  • Eroğlu, Farsakoğlu Ayşe, Hace Muhammed Lutfi'nin Şiirlerinde Din ve TasavvufKültürü,
  • (Akademi Yay.), İzmir 2010. '
  • İbn Arabt Muhyiddin, el-FütUhatü'l-Mekkiyye, haz., Ahmet Şemsettin,
  • (Daru'l-Kütübi'l-İlmiyye), Beyrut 1999

The Reflections of The Contemplation of The Absolute Divine Beauty ( Camal-i flahi) in Hacah Muhammad Lutfi'sPoems

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 1, 89 - 117, 15.06.2013

Öz

In this essay, we made an attempt at dwelling on the reflections
of the disclosure of the Absolute Divine Beauty that expresses the
proximity and the mercy of Allah to universe and human being, in Hacah Muhammad Lutfi's Diwan entitled Hulasat ai-Haqayıq. On .
the other hand, we attempted to address the symbols used by
Muhammad Lutfi in his poems while he expressing the such divine-disclosures,
its effects on human beings and what requires to
access them. Muhammad Lutfi, tries to express this aesthetic experience
that derived from intense mystical experience and during
the observation of all beauties of the universe, especially of human
being·, through a large number of different symbols such as
"love", "uniquely beautiful woman", "wine", "glass" and "pub".
Muhammad Lutfi, by giving all these symbols that evakes the .
beauty and love of human being in the fırst place along with many
religious and mystical concepts, make us feel that he actually referring
to the real, eternal divine love and beauty in his poems

Kaynakça

  • Alvarlı Efe, Hace Muhammed Lutfi, Huliisatü'l-Hakftyık, (Damla Yay.),
  • İstanbul, 2011.
  • Chittick, William C. Tasavvuf, Kısa Bir Giriş, çev. Turan Koç, (İz Yay.),
  • İstanbul 2003.
  • Çakmaklıoğlu, M. Mustafa, İbn Arabt'de Ma'rifetin İfadesi, (İnsan Yay.),
  • İstanbul2007. . .
  • Eroğlu, Farsakoğlu Ayşe, Hace Muhammed Lutfi'nin Şiirlerinde Din ve TasavvufKültürü,
  • (Akademi Yay.), İzmir 2010. '
  • İbn Arabt Muhyiddin, el-FütUhatü'l-Mekkiyye, haz., Ahmet Şemsettin,
  • (Daru'l-Kütübi'l-İlmiyye), Beyrut 1999
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Çakmakuoglu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Çakmakuoglu, Mustafa. “The Reflections of The Contemplation of The Absolute Divine Beauty ( Camal-I Flahi) in Hacah Muhammad Lutfi’sPoems”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/1 (Haziran 2013), 89-117.