Transition from industrial society to information society we live in
these days, religious services must be geared to appeal to the
people of today. In the current era, institutions responsive to the
needs of the modern man ls left standing, and is prepared to continue
the services of shows. In this regard, Ministry of Religious
Affairs to align itself with the requirements of the modern era.
In this article fırst of all s the concepts of formal education and
non-formal religious edtication are deseribed And then givlng information
about religious services of Ministry of Religious Affairs
briefly. At last, alternative recommendation about religious services
in today's world are suggested.
Religious Services Religious Education Non-formal education Presideney of Religious Affairs
Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş süreci yaşadığımız bugünlerde
din hizmetlerinin günümüz insanına hitap edecek şekilde
düzenlenmesi gereklidir. İçinde bulunduğumuz çağ, modern insanın
ihtiyacına karşılık verebilen kurumların ayakta kaldığını ve
hizmetlerini devam ettirebildiğini göstermektedir. Bu bakımdan
Diyanet İşleri Başkanlığı kendisini modern çağın gerekleriyle
uyumlu hale getirmelidir.
Bu makalede öncelikle Yaygın Eğitim ve yaygın din eğitimi kavramları
açıklandıktan sonra Türkiye'deki Diyanet İşleri Başkanlı
ğı'nın yürütmüş olduğu yaygın din eğitimi faaliyetleri hakkında kı
saca bilgi verilmiş daha sonra da gelişen dünyada Diyanet İşleri
Başkanlığı'nın yürüttüğü hizmetlerin geliştirilmesine yönelik öneriler
sunulmuştur.
Din Hizmeti Din Eğitimi Yaygın Eğitim Diyanet İşleri Başkanlığı
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.