Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Otherize d Hijabbed Women In The Stories Of Cihan Aktaş

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 2, 573 - 594, 15.12.2012

Öz

Cihan Aktaş known as the Islamist, has touched on women who
are un der pressure of patriarchal structure and the system in his stories which doesn't give opportunity to those who are not party
to it and the kerchiefed women who have been otherisedin public
spheres. In herworksAktaş expresses kerchiefed religionist women's
feelings those who have been attempted to be pacified in
community whidı has been corrupted, deformed and su pressed by
the system and modemism. The author, as she predominantly put
forwards heroines and dea ls with the problem s of women she is
assessed as being feminist; however sh e doesn't ad mit it. In this
article, it has been aimed to analyze Cihan Aktaş's stories in terms
of women who have been otherised both in public and private
area. It is aimed to seardı how they are otherised in universities
including street, work, family and neighborhood and its reflection
on the kerchiefed women.

Kaynakça

  • AKTAŞ, Cihan. Tanzimat'tan Günümüze Kzlık Kıyafet ve İktidar 1,
  • Nehir Yayınları, İstanbul1991.
  • AKTAŞ, Cihan. Üç İhtı1al Çocuğu, Nehir Yayınları, İstanbul1992a.
  • AKTAŞ, Cihan. Tesettür ve Toplum Başörtülü Öğrencı1erin Toplumsal
  • Kökeni Üzerine Bir İnceleme, Nehir Yayınları, İstanbul1992b.
  • AKTAŞ, Cihan. Son Büyülü Günlet~ Nehir Yayınları, İstanbul1995.
  • AKTAŞ, Cihan. Acı Çekmiş Yüzünde, Nehir Yayınları, İstanbul
  • 1996

CİHAN AKTAŞ'IN HiKAYELERİNDE ÖTEKİLEŞTİRİLMİŞ BAŞÖRTÜLÜ KADlNLAR

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 2, 573 - 594, 15.12.2012

Öz

İslamcı yazar otarak tanınan Cihan Aktaş, hikayelerinde ataerkil yapının ve kendilerinden olmayanlara yaşama şansı tanımayan
sistemin kıskacında kalan, genelde kadını özelde ise kamusal atantarda
ötekileştirilmiş başörtülü kadınları konu edinmiştir. Aktaş,
eserlerinde sistemin ve modernizmin yoztaştırdığı, deforme ettiği,
yok ettiği bir toplumda edilgenleştirilmek istenen başörtülü dindar
kadınların duygulanna tercüman olur, onlara yol gösterir. Yazar,
hikayelerinde ağırlıklı olarak kadın kahramanları öne çıkardığı ve
kadın sorunlarını ele aldığı için bazı eleştirmenlertarafından feministolarak
değerlendirilmektedir; ancak kendisi bunu kabul etmemektedir.
Bu makalede, Cihan Aktaş'ın hikayelerinde kamusal
ve özel alanlarda var olmaya çalışan başörtülü kadınların üniversite
başta olmak üzere sokakta, işte, ailedeve çevrede nasıl ötekileştirildikleri
ve bunun başörtülü kadınlar üzerindeki yansımaları
incelenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • AKTAŞ, Cihan. Tanzimat'tan Günümüze Kzlık Kıyafet ve İktidar 1,
  • Nehir Yayınları, İstanbul1991.
  • AKTAŞ, Cihan. Üç İhtı1al Çocuğu, Nehir Yayınları, İstanbul1992a.
  • AKTAŞ, Cihan. Tesettür ve Toplum Başörtülü Öğrencı1erin Toplumsal
  • Kökeni Üzerine Bir İnceleme, Nehir Yayınları, İstanbul1992b.
  • AKTAŞ, Cihan. Son Büyülü Günlet~ Nehir Yayınları, İstanbul1995.
  • AKTAŞ, Cihan. Acı Çekmiş Yüzünde, Nehir Yayınları, İstanbul
  • 1996
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Derviş Erdal

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Erdal, Derviş. “CİHAN AKTAŞ’IN HiKAYELERİNDE ÖTEKİLEŞTİRİLMİŞ BAŞÖRTÜLÜ KADlNLAR”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/2 (Aralık 2012), 573-594.