Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Deseandats of Imam Abu Hami d al-Ghazali in Anatolla

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 2, 667 - 688, 15.12.2012

Öz

The intellectual based immigration to Anatolia from the parts of
being exposed to a big invasion in the Islamic world prior to Mangol
invasion and during this invasion has provided improvement
and inveteracy of Islamic culture and civilization which has already
started institutionalizing and biossaming in the Anatolia. Establishing
of whom are the people who contribute to this process,
meanwhile shall facilitate to our understandings the qualification
of Islamic culture and thoughts wiıich will subsequently be formed
in this geography. In this paper, we shall talk about Imam-i Ghazali's
descendants who have immigrated to Anatolia and settled in
Aksaray. But before entering to introduce the nıentioned issue, it
will be presented the resource, ai-Walad ai-Shafiq, which is the
sole in terms of recording this knowledge, and its author. Afterwards,
it shall be evaluated the data about Ghazali in the resource.
Lastly, it will be put emphasis upon how we should understand
the data passing in the tabaqat books related to information
that-;Ghazali did not have a grandson and the data passing in the
mentioned resource (ai-Walad ai-Shafiq).

Kaynakça

  • Aksaray!, Mahmud b. Muhammed, Müsameretü'l-Ahbar ve Mü-
  • sayeretü'l-Ahyar, neşreden: Osman Turan, Ankara 1944.
  • Aksaray!, Ker!müddin Mahmud, Müsameretü'l-Ahbar, Türkçeye
  • tercüme: Mürsel Öztürk, Ankara 2000.
  • Anonim, Tarih-i AI-i Selçuk der Anatoli, tsh. Nadire Celall, Tahran
  • 1377/1999.
  • Anonim, Tarih-i AI-i Selçuk der Anatoli, Türkçe tercüme: Feridun
  • Nafiz Uzluk, Ankara 1952

İMAM EBÜ HAMİD EL-GAZZALİ'NİN ANADOLU'DAKi TORUNLAR

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 2, 667 - 688, 15.12.2012

Öz

Moğol istilası öncesi ve ·sırasında İslam dünyasının işgale uğrayan
kısımlanndan Anadolu'ya yapılan entelektüel nitelikli göçler, Anadolu'da
kurumlaşıp serpilmeye başlayan İslam kültür ve medeniyetinin
daha da kökleşmesini ve gelişmesini sağlamıştır. Bu sürece
katkı sağlayan kimselerin kimler olduğunun tespiti, aynı zamanda
sonraları bu coğrafyada oluşacak olan İslam kültür ve düşüncesinin
niteliğini anlamamızı da kolaylaştıracaktır. Biz bu makalemizde,
Anadolu'ya gelip Aksaray'a yerleşmiş olan İmam Gazzali'nin
torunlarından söz edeceğiz. Ancak bundan önce, bu bilginin kayıtlı
olduğu tek kaynak durumundaki ei-Veledü'ş-Şefık isimli kaynağı
ve onun müellifıni tanıtacağız. Ardından söz konusu bu kaynakta
geçen İmam Gazzali'yle ilgili bilgileri değerlendireceğiz. Son olarak
da tabakat kitaplarında geçen İmam Gazzaıi'nin erkek çocuğu olmadığı
yönündeki bilgiler ile elimizdeki kaynakta geçen bilgileri
nasıl anlamamız gerektiği üzerinde duracağız. 

Kaynakça

  • Aksaray!, Mahmud b. Muhammed, Müsameretü'l-Ahbar ve Mü-
  • sayeretü'l-Ahyar, neşreden: Osman Turan, Ankara 1944.
  • Aksaray!, Ker!müddin Mahmud, Müsameretü'l-Ahbar, Türkçeye
  • tercüme: Mürsel Öztürk, Ankara 2000.
  • Anonim, Tarih-i AI-i Selçuk der Anatoli, tsh. Nadire Celall, Tahran
  • 1377/1999.
  • Anonim, Tarih-i AI-i Selçuk der Anatoli, Türkçe tercüme: Feridun
  • Nafiz Uzluk, Ankara 1952
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Ertugrul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Ertugrul, Ali. “İMAM EBÜ HAMİD EL-GAZZALİ’NİN ANADOLU’DAKi TORUNLAR”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/2 (Aralık 2012), 667-688.