Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlahiyat Fakültelerinde Kur'an Dersleri İle İlgili Problemler ve Çözüm Önerileri

Yıl 2008, Cilt: 12 Sayı: 1, 177 - 212, 15.06.2008

Öz

The aim of this article is to determine the problems in the teachings of
the Qur'an at bachalers level in the faculties of theology and to offer
·suggestions towards its solution. A questionnaire was distributed to
183. students ofrom 8 faculties of theology. It was found that
participants complain about the limited hours allocated for the
teaching of the Qur'an in centrast to the intensity of other subjects
totally. They claimed that the leeturers of the Qur'an are limited in
terms of training and application regarding the modern teachings
methods. They suggested that musical as well technolojical methods
be employ~d as required. In the light of the results the author put a
number of suggestions. Among these are that the teaching hours of
the Qur'cın is to be increased, that the leeturers of the Qur'an should
be w iliing to- develop their pedagocial skills further; and, la st but not least, that Qur'an leeturers should employ th~ musical as well as
technological potentials in their teachings.

Kaynakça

  • C. ü. İ/ah iyat
  • Fakültesi Dergisi
  • XII/1 - 2008, 177-212
  • ilahiyat Fakültelerinde Kur'an Dersleri İle- İlgili Problemler
  • ve Çözüm Önerileri
  • Yusuf ALEMDAR*

İlahiyat Fakültelerinde Kur'an Dersleri İle İlgili Problemler ve Çözüm Önerileri

Yıl 2008, Cilt: 12 Sayı: 1, 177 - 212, 15.06.2008

Öz

Bu makale, Türkiye'deki ilahiyat fakültelerinde liSlllJS öğrenimi düzeyinde
okutulmakta olar:ı Kur'an derslerindeki sorunları· tespit etmeyi ve
onlara çözüm önerisinde bulunmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma kapsamında
38 sorudan oluşan bir aiıket hazırlandı ve bu, 8 fakültede 183
öğrenciye uygulandı. Bundan sağlanan veriler ışığında öne çıkan problemierin
başında; ilahiyat fakültelerinde Kur'an'a ayrılan ders saatlerinin
azlığı ama toplamda diğer derslerin yoğunluğu, Kur'an derslerine
giren öğretim elemanlarının çağdaş eğitim yöntemlerini bilme ve uygulama
konusunda yeterli olmamaları ve Kur'an derslerinde mOsıki ile
teknolojik olanaklardan gerektiği kadar yararlanmamaları gelmektedir.
Elde edilen bu ve daha başka sonuçların değerlendirilmesinin ardından,
yazar tarafından çözüme yöneliK bir dizi tekiifte bulunuldu.- Bunların
en önemlileri ise; Kur'an ders(lerinin) saatlerinin artırılması, hocaların
pedagojik formasyon açısından kendilerini geliştirmeleri ve mOsiki
ile teknolojik imkanların bu derslerde geniş ölçüde kullanılması gelmektedir.

Kaynakça

  • C. ü. İ/ah iyat
  • Fakültesi Dergisi
  • XII/1 - 2008, 177-212
  • ilahiyat Fakültelerinde Kur'an Dersleri İle- İlgili Problemler
  • ve Çözüm Önerileri
  • Yusuf ALEMDAR*
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yusuf Alemdar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Alemdar, Yusuf. “İlahiyat Fakültelerinde Kur’an Dersleri İle İlgili Problemler Ve Çözüm Önerileri”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 12/1 (Haziran 2008), 177-212.