Hz. Peygamber'in sünnet ve hadisleri bağlayıcı olan ve bağlayıcı olmayan
olmak üzere iki kategoride değerlendirilmektedir. Bağlayıcı olanlar
farklı derecelerde olmcıkta ve sünnetin büyük bir kısmını. oluş-
. turmaktadır. Bağlayıcı olmayanlar ise onun beşeri ihtiyaçlardan dolayı
yaptıkları, yaşadığı toplumun örf, adet ve gelenekleri gereği yerine
getirdikleri ve ona mahsus fiili er: o i mak üzere çeşitlilik arz etmektedir.
Hz. Peygamber'in yaşadığı dönemde olduğu gibi onun vefatından sonra
da sünnetin bağlayıcı olanları'yla olmayanlarını anlamak ve bunları
birbirinden ayırmak konusunda bazı problemler yaşanmıştır. Bu tür
"' problemierin örneğini gönün:ıüzde de görmek mümkündür.
The sunnah of the Prophet (p.b.u.h.) is considered in two categories
as binding ·and ıion-binding~ The binding on es constitute the major
seetion of the sunnah, and their binding degree is on different levels.
The ı;ıon-binding ones vary as being his deeds originating from human
needs, an.d same of them are the deeds that are special to him or he
performed acccirding' to the customs and traditions of the society.
Same problems in understanding and separating the binding and nonbiı'ıding
sunnahs from each other after the decease of the Prophet
(p.b.u.h.) have been encountered like the period in which he lived. It
is possible to see the samples of these problems taday.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 12 Sayı: 2 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.