At the tought of Mawlana the aim existence is human being. He
emphasizes the person's identity not the sexuality. The Perfect Man is
not only from men. He is alsa from women. He is mano r woman who
attains the Truth. Mawlana Jalal-ud-Din Rumi evaluation the woman
and man as two piece of the whole. The woman isn't a creation but she
ise a creative. The woman is jamali tacalli of Gad. The person can
improve the woman by the persuasion not the strong-arm methods.
The Woman trains her self in the her married and maternity. Mawlana
had appreciated the womanhood by his life and attitudes. He had
spoken all of the women. He had interested in the women that the
people had excluded them. He had educated his wifes and daughters
and grandchilds and brides. Because, the strong society will been by.
the women's trainlng.
Mevlana düşüncesinde gaye varlık insandır. O insanın cinsiyetinden
çok şahsiyeti zerinde durmaktadır. Kamil insan kadın olsun erkek·olsun
hakikati idrak edebilen kişilerdir. Mevlana, kadın ve erkeği bir bütünün.
iki ayrı parçası olarak görmektedir. Kadın yaratılmış değil yaratıcıdır.
Kadın Hakk'ın cemal tecellisidir. Kadın zorla değil ikna yolu ile ıslah edilebilir.
Kadın kendini evlilik ve annelik vasfı ile kemale erdirir. Mevlana
kadını tebcil eden düşüncesini bizzat kendi yaşantısı ve tavrı ile ispatlamıştır.
Her kesimden kadını muhatap kabul etmiştir. Toplumun dışladığı
kesimlerle doğrudan ilgilenmiş ve onlara İslam ahlakını aşılamıştır. Kendi
eşleri, kızları, torunlarıı ve gelinlerine iyi bir eğitim vermiştir. Sadece
kendisi değil tüm aile fertleri ile örnek bir yaşam sürmüştür. Çünkü
Mevlana, kadının eğitimi ile güçlü bir toplumun meydana geleceğine
inanmıştır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 11 Sayı: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.