The religious education problem is discussed in Turkey very comman
and it is very actual issue. When we discuss this topic we should
know the demand of community and the implementation of relig·ious
education practice in Europe. So if we know these units we can
evaluate our education system.
In this article we explain religious education and implementation of
religious instruction in schools and we categorize these
implementation and models. We show the examples of religious
education practice in the world.
There are.different implementations for statute of religious education
practices in the world. For exariıple; same of countries, there aren't
any religious education in state schools but only private schools and
religious associations. Same of them, religious education is optional
subject, or the students should choose moral education or religious
education. And the same of other countries, religious education is
compulsory.
There are two approaches in religious education: one of them
confessional and the other non-confessional. If we teach only one
religion it is called confessional model. If we don't teach onıy· one
religion it is called non-confessional model.
In Turkey, Denmark, Greece and Norway are apply compulsory nonconfessional
approach.
Religious Education Religious instruction religious instruction in school
Türkiye'de din eğitimi sorunu, yaygın olarak tartışılmakta ve sürekli
güncelliğini korumaktadır. Bu konu tartışılırken toplumun
ihtiyaçlarının değerlendirilmesinin yanında, başta Avrupa olmak üzere
çeşitli ülkelerde din eğitimi uygulamalarını bilmemiz ve bu
tecrübelerden yararlanarak kendi · sistemimizi değerlendirmemiz
gerekmektedir.
Bu makalede ö.nce, okullarda din eğitimi ve din dersi uygulamaları
açıklanmış ve bu. uygulamalar sınıflandırılarak ortak noktalar
belirtilmiştir. Bu çerçevede, din derslerinin okullarda yer alış modelleri
ortaya konmuş; dünyadaki uygulamalara örnek olarak, uygulamada
farklılıklar gösteren ülkelerdeki durumlar açıklanmıştır.
Dünyadaki din öğretimi ile ilgili uygulamaları din dersinin statüsü
açısından değişik uygulamalar vardır. Devlet okullarında din öğretimi
vermeyip, ancak özel okullarda ve dini kurumlarda, din öğretimine
izin veren ülkeler; din öğretimine seçmeli ders olarak yer veren
ülkeler; öğrencilerin din ya da ahlak derslerinden birisini seçmek
zorunda olduğu ülkeler; din dersinin zorunlu olduğu ülkeler
bulunmaktadır. ·
Din derslerinin . içeriği açısından ise dinler hakkında öğretim,
mezhebe/dine dayalı olmayan (non confessional) yaklaşımla ve
sadece belli bir dinin ya da mezhebin öğretildiği din eğitimi,mezhebe/dine dayalı (confessional) yaklaşım olmak üzere iki yaklaşım
bulunmaktadır.
Türkiye; Danimarka, Yunanistan ve Norveç gibi tüm öğrencilere
zorunlu dinler hakkında öğretim, mezhebe/dine dayalı olmayan (non
confessional) yaklaşımı uygulamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 11 Sayı: 2 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.