Bu çalışma, otomatik bir kompozisyon puanlama (OKP) sistemi olan Criterion tarafından verilen geri bildirim ile eğitmen geri bildirimini karşılaştırarak, öğrencilerin kağıtlarına mekanik geri bildirim vermede öğretmenlere zaman kazandırmak için kullanılıp kullanılamayacağını bulmayı amaçlamıştır. Bu çalışma kriter tarafından verilen geri bildirimin eğitmen geri bildirimi ile ne ölçüde örtüştüğünü göstermeyi amaçlayan tanımlayıcı bir çalışmadır. Bu çalışmada, bir değerlendirme sistemi ve bir insan değerlendiriciden alınan geri bildirimler karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada “OKP geribildirimi, İngilizce dilbilgisi ve mekanik açısından İngilizce yazmada eğitmen geribildirimi ile ne ölçüde örtüşmektedir?” sorusuna cevap aranmıştır. Sonuçlar, Criterion'ın öğrencilerin kağıtlarındaki dilbilgisi hata-larını ve mekanik hataları bulmada insan değerlendirici kadar tutarlı ve başarılı olduğunu göstermiştir.
İngilizce yazma otomatik kompozisyon puanlama dönüt değerlendirme
This study aimed to find out whether Criterion, an automated essay scoring system (AES), can be used to save time for teachers in giving mechanical feedback to student papers by comparing the feedback given by Criterion with the instructor feedback. This is a descriptive study aiming to show to what extent the feedback given by the Criterion match with the instructor feed-back. In this study, the feedback from Criterion and a human rater were compared. This study sought answer for the following research question: To what extent does AES feedback coincide with instructor feedback in English as a Foreign Language (EFL) writing in terms of grammar and mechanics? The results showed that Criterion was as accurate as the human rater in finding the grammar errors and mechanical errors in students’ papers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 4 |