A brand is anything in a product group that serves to distinguish the product of a particular business from the product of another business, provided that it is all the signs that can be displayed or expressed in a similar way, printed and increased, especially words, format form, sound words, numbers, shape or boxes of products, as well as contact names, such as a drawing or similar form. The elements that retail brands use to express the brand are the brand identity, and the meanings that partners and consumers put on the brand are the brand image and character.
The aim of the study is to examine the necessity of explaining the branding of spaces in terms of interior design as well as in the design of other brand transfer elements within the brand identity as it is more than just a logo design with store style and brand identity since it is now more than a logo design.
: Brand Interior Design Branding the Place Retail Design Brand Identity
Marka bir ürün grubunda belirli bir işletmenin ürününü diğer işletmenin ürününden ayırt etmeye yarayan herhangi bir isim sembol ya da işarettir. Kişi isimleri ile özellikle kelimeler, biçim form, ses kelimeleri, rakamlar, ürünlerin şekli veya kutuları gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla çıkabilen ve artırılabilen bütün belirtilerdir. Perakende markalarının markayı ifade ederken kullandıkları unsurlar marka kimliğini; ortakların ve tüketicilerin markaya yükledikleri manalar ise marka imgesini ve karakterini oluşturur. Çalışmada mekânların markalaşmasının artık salt bir logo tasarımından daha fazlası olduğu açıklanmakta ve incelenmektedir. Çalışma kapsamında marka kimliği içinde diğer marka aktarım unsurlarının tasarımının yapıldığı kadar iç mekân tasarım anlamında da uygulanacak yöntemler ele alınmıştır. Marka kimliğine mağaza iç mekân tasarımında özel yönleri değil bütünü bakımından göz önüne alınarak marka kimliği doğrultusunda bahsedilmiştir. Mekânların işlevine göre müşteri davranışları belirlenerek oluşturulan konsept olgusunun etmenleri incelenmiştir. Diğer taraftan da tüm iç ve dış ve çevresel bileşenler düşünülerek mağaza tarzı ve marka kimliği ile tasarlanması gerekliliği ifade edilecek ve bu başlıklar altında genişletilecektir. Çalışmanın sonucunda, tüketici beklentilerinin karşılandığı mekân tasarımlarında, marka kimliği ve markalaşma unsurlarının önem taşımakta olduğu ortaya konulmuştur.
Marka İç Mekan Tasarımı Mekanı Markalaştırma Perakende Marka Kimliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Mimarlık |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |