Because postharvest applications of fruit and vegetables produced in the region of Hatay especially increased at packinghouses in Hatay had been visited, which determine postharvest applications, local market, export and data used for determining marketing organisations which been collected from these packinghouses by taking poll. This research material was formed by data of poll. All this questions had been asked about problems of packinghouse structure, working dates, capacity, technique characteristics, harvest, preparation to market in postharvest, local market and selling values, ripening possibilities, storage conditions, transportation to markets and taken data had been evaluated and explained.
Hatay ilinde yetiştirilen yaş meyve ve sebzelerde derim sonrası yapılan uygulamalar özellikle paketleme evlerinde yoğunlaştığından, il genelinde bulunan paketleme evleri gezilerek derim sonrası yapılan uygulamalar, iç piyasa dış piyasa ve pazarlama organizasyonlarının belirlenmesi için kullanılan veriler, bu işletmelerden anket yoluyla toplanmıştır. Bu araştırmanın materyalini, anketlerden elde edilen veriler oluşturmuştur. Yapılan ankette paketleme evlerinin yapısı, çalışma süreleri, kapasiteleri, teknik özellikleri, ürünlerin derimi, derim sonrası pazara hazırlanması, iç ve dış satım değerleri değerleri, olgunlaştırma ve sarartma olanakları, depolama durumları, pazara ürünleri ulaştırma yolları ile ilgili sorunlara yönelik sorular yöneltilmiş ve elde edilen veriler değerlendirilip yorumlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 18 Sayı: 1 |
DERİM in
ISSN : 1300-3496
e-ISSN : 2149-2182
Derim Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
------------------------------------------------------------------
DERİM
Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü
Demircikara Mh. Paşa Kavakları Cad. No:11, P.K.35 Antalya
derim@derim.com.tr
www.derim.com.tr