BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları

Yıl 2009, Yıl: 2009 Sayı: 1, 293 - 303, 01.02.2009

Öz

Bu makalede Türkiye’de İlahiyat Fakültelerinde Din Eğitimi Anabilim Dalı’nın kuruluşu, gelişimi
ve bir bilimsel disiplin olarak alanıyla ilgili teorik ve pratik katkıları ele alınmaktadır. Bu çerçevede;
1) “din eğitimi bilgisi” ile ilgilenmenin tarihi süreci; 2) İlahiyat Fakültelerinde dinin eğitiminin,
öğretim ve bilim konusu yapılma sürecinde din eğitimi anabilim dalının kuruluşu ve gelişmesi; 3)
bir bilim dalı olarak din eğitiminin alanın bilgi kaynakları, metodolojisi, terminolojisi ve çalışma
alanları; 4) din eğitimi anabilim dalının ulusal ve uluslar arası düzeyde ilahiyat ve din eğitimi alanına
katkıları üzerinde durulmuştur.

Yıl 2009, Yıl: 2009 Sayı: 1, 293 - 303, 01.02.2009

Öz

In this article, the foundation of religious education department in theology faculties in Turkey, its development as an academic discipline and its contribution to the field are mentioned. Within this framework, 1) the knowledge of religious education under historical context; 2) the foundation and development of Religious Education Department as an academic field; 3) as an academic discipline, the sources of religious education knowledge, methodology, terminology, and its agenda; 4) the contribution of Religious Education Department to national and international level of Theology and Religious Education

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24RY63TR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cemal Tosun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Yıl: 2009 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tosun, C. (2009). Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi(1), 293-303.
AMA Tosun C. Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. Şubat 2009;(1):293-303.
Chicago Tosun, Cemal. “Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi Ve Alanına Katkıları”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, sy. 1 (Şubat 2009): 293-303.
EndNote Tosun C (01 Şubat 2009) Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi 1 293–303.
IEEE C. Tosun, “Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları”, Turk.Bilimsel Derleme Derg., sy. 1, ss. 293–303, Şubat 2009.
ISNAD Tosun, Cemal. “Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi Ve Alanına Katkıları”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi 1 (Şubat 2009), 293-303.
JAMA Tosun C. Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2009;:293–303.
MLA Tosun, Cemal. “Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi Ve Alanına Katkıları”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, sy. 1, 2009, ss. 293-0.
Vancouver Tosun C. Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2009(1):293-30.