Bu makalede İstanbul Boğazı’nda seyir emniyeti ve çevre güvenliğini sağlamak için alınan tedbirlere ilaveten öneriler yapmak amacıyla İstanbul Boğazı’nda “Sağ Şerit Düzeni”nin uygulanmaya başladığı 1982 yılından 2010 yılına kadar meydana gelen kazaların frekans dağılımı, Ki-Kare (χ2) İlişki Testi gibi istatistiksel analizleri yapılmıştır. Söz konusu analiz sonuçlarından elde edilen bulgulardan şu sonuçlar çıkarılmıştır: (i) İstanbul Boğazı’nda en fazla kaza türü çatışma daha sonra karaya oturmadır; (ii) En fazla kaza insan hatası nedeniyle meydana gelmiştir; (iii) İstanbul Boğazı’nda en fazla kaza I. Bölgede (Haydarpaşa-Eminönü and Ortaköy-Çengelköy) meydana gelmiştir; (iv) En fazla kaza “Türk Boğazları Tüzüğü”nün uygulanmaya başlanmasından önce 1982-1993 yılları arasında meydana gelmiştir; (v) En az kaza “Gemi Trafik Hizmetleri (VTS)’nin 2004 yılında uygulanmaya başlanmasından sonra meydana gelmiştir; (vi) Kaza türü ile kaza nedeni ve kaza bölgesi, gemi türü ile kaza türü ve gemi bayrağı ile kaza bölgesi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts