Uluslararası ticaretin artışı, ulaştırma sistemlerindeki artan gelişmeler ve yük gruplarının hareketliliği, entegre olmuş bir ulaştırma ağı oluşturmak adına birden fazla taşımacılık modunun kullanılmasını içeren çoklu taşımacılık için bir çok fırsat yaratmıştır. Bununla birlikte çoklu taşımacılık, karar verici konumda olan tarafların da mod seçimi alternatifleri arasında yer almıştır. Orta Doğu, Balkanlar, Kafkaslar ve Avrupa arasında oldukça önemli bir konumda bulunan Türkiye, bu bölgeler arasında bir aktarma noktası olarak stratejik bir önem kazanmıştır. Türkiye’de çoklu taşımacılığın gelişme aşamasında, tedarik zincirinde yer alan aktörlerin giderek artan sayıda alternatiflerle karşı karşıya kalması ve taşımacılık modu seçim kriterlerinin değişiklik göstermesi kaçınılmaz olarak görülmektedir. Bu dinamik çevre koşullarında, karar vericileri etkileyen çoklu taşımacılığın iş çevresine yönelik faktörlerin ve karar vericilerin çoklu taşımacılığa yönelik algılarının incelenmesi gerekmektedir. Lojistik sistemde yer alan önemli karar vericilerden olan ulaştırma yüklenicileri, bu çalışmanın ana örneklemini oluşturmaktadır. Bu çalışma, anket yöntemi aracılığıyla Türkiye’deki ulaştırma yüklenicilerinin profil özelliklerini çoklu taşımacılığa odaklanarak ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca çalışma, nakliye müteahhitlerinin çoklu taşımacılığın ana özelliklerine yönelik algılarını da ortaya koymaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts