Çalışmanın amacı kurumsal performans ve çalışan memnuniyeti arasındaki
ilişkilerin incelenmesidir. Bu nedenle çalışmada İzmir’de toplu taşıma kuruluşunun
çalışan memnuniyeti ölçümü gerçekleştirildi. Çalışanlar kamu ulaşım sektörününün
kurumsal performansını en iyi tanımlayabilen önemli elemanlarıdır. Bireysel seviyelerdeki
ölçümler örgütsel performansta oldukça güçlüdür. Dolayısıyla, kurumsal performans
üstüne yapılan çalışmalarda, bağlantılı olduğu için bireysel performans ölçülmektedir.
Devam eden çalışan araştırmaları veya düzenli aralıklarla tekrarlanan
araştırmalar, memnuniyet yönlerinin izlenmesi ve değişikliklerin etkisini belirlemek
/karşılaştırmak için hizmet sağlayıcılara yardım eder. Kurumun önemli yapı taşlarından
olan çalışan memnuniyeti ve çalışanların performans algılaması kriterlerinden, kurumsal
performansı etkileyen önemli özellikler tespit edilebilir.
Motivasyon yapılan işle özdeşleşme, kişisel gelişim, kişisel önemsenme, çalışanlar
arasındaki ilişki, kurumiçi çevresel etkinin çalışanların kurumsal performansına etki eden
en önemli faktörler olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, çalışanların yaşı ile performans
algılama arasında anlamlı bir ilişki bulunmamakta ancak, eğitim seviyesi arttıkça kişisel
performans algılamasının da arttığı gözlenmiştir.
Performans Kurumsal Performans Toplu Taşımacılık Çalışan Memnuniyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts