Deniz taşımacılığı çok eski tarihlerden beri insanların kullandığı bir taşımacılık
türüdür. Zamanla deniz taşımacılığında insanların talepleri ve gelişen teknolojik
imkânlarla birlikte değişiklikler görülmeye başlanmıştır. Deniz taşımacılığında görülen en
önemli değişikliklerden bir tanesi ise deniz taşımacılığının sanayileşmesi olarak da
adlandırılan konteyner taşımacılığıdır. Konteyner taşımacılığında Çin, Singapur gibi Asya
ülkeleri dünya sıralamasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu durumun temel nedeni
konteyner taşımacılığının ülkenin dış ticaretiyle ve aktarma yük potansiyeliyle doğrudan
ilgili olmasıdır. Türkiye, özellikle doğu batı ticaret ekseninde önemli coğrafik bir konumda
bulunmasına rağmen dünya konteyner taşımacılığı pazarında hak ettiği yeri aldığını
söylemek mümkün değildir. Öyle ki dünyada en fazla konteyner elleçlemesinin yapıldığı
Shanghai ve Singapur limanları, Türkiye toplam konteyner elleçlemesinin yaklaşık 6 katını,
Rotterdam, Hamburg, Antwerp gibi önemli Avrupa limanları ise yaklaşık 2 katını
gerçekleştirmektedir.
Bu araştırmanın amacı; konteyner taşımacılığının ana bileşenleri hakkında bilgi
vermek, deniz taşımacılığının içerisinde konteyner taşımacılığının önemini belirlemek ve
mevut istatistikleri değerlendirerek Türkiye’nin bu pazarda mevcut durumuna ve
eksikliklerine dikkat çekmektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts