Türk Boğazlar Sisteminin (TBS) bir parçası olan İstanbul Boğazı, dar ve seyir açısından gemiler için riskli bir su yoludur. Yılda ortalama 50000 geminin geçiş yaptığı Boğaz, çevre açısından da risk altındadır. İstanbul Boğazı’nın kuzey giriş tarafında bulunan demir yerinde M/V STRONTSIY adlı yük gemisinin kötü hava şartlarına maruz kalarak sürüklenip kırılması sonucu 120 mt yakıt denize dökülmüştür. Olay sonrasında yapılan müdahaleler ile belli ölçekte yakıt deniz ortamından toplanarak temizleme çalışmaları yapılmıştır
Başar, E. (2010). M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 2(1), 1-12.
AMA
Başar E. M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Mart 2010;2(1):1-12.
Chicago
Başar, Ersan. “M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Mart 2010): 1-12.
EndNote
Başar E (01 Mart 2010) M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 2 1 1–12.
IEEE
E. Başar, “M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 1–12, 2010.
ISNAD
Başar, Ersan. “M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 2/1 (Mart 2010), 1-12.
JAMA
Başar E. M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2010;2:1–12.
MLA
Başar, Ersan. “M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2010, ss. 1-12.
Vancouver
Başar E. M/V STRONTSIY Gemi Kazası Sonrasındaki Dökülen Yakıt Dağılımının Benzetim Modeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2010;2(1):1-12.