Amaç: Bu çalışmada Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde (DEÜTF) görev yapanuzmanlık öğrencisi doktorların temel yaşam düzeyi (TYD) bilgi düzeylerini ve bunu etkileyenfaktörleri değerlendirmeyi amaçladık.Gereç ve Yöntem: Aralık 2002 ve Şubat 2003 arasında DEÜTF’deki 33 farklı disiplinden300 uzmanlık öğrencisi doktor çalışmaya dahil edildi. Katılımcılara demografik bilgilerini veTYD bilgi düzeylerini etkileyebilecek soruları içeren bir anket verildi. Başarı düzeyleri kabuledilebilir performans seviyesi ölçütü kullanılarak belirlendi. Anketlerden toplanan veriler kikare (χ2) ve tek yönlü ANOVAtestleriyle değerlendirildi.Bulgular: Katılımcıların 176’sı (%58,6) erkek ve 124’ü (%41,4) kadın, ortalama yaşları27,4 ± 0,3 bulundu. Tüm katılımcıların ortalama doğru cevap oranları 8,99 ± 0,15 bulundu. Bilgisorularından dokuz ve daha fazlasını doğru cevaplandıran doktorlar hesaplanan kabuledilebilir performans seviyesine (8,76) göre başarılı kabul edildiler. Buna göre sadece %54,7(n=164) uzmanlık öğrencisi doktorun TYD bilgi düzeyleri başarılı olarak tespit edildi. Acil tıpve Anesteziyoloji AD’larında, klinik AD’larında çalışan ve mezuniyet sonrası TYD eğitimialan katılımcıların başarı düzeyleri anlamlı olarak yüksek bulunmuştur.Sonuç: DEÜTF’de görev yapan uzmanlık öğrencisi doktorların TYD bilgi düzeyleriyetersizdir. TYD bilgi düzeyinin iyileştirilmesi için mezuniyet sonrası ve hizmet içi eğitimlerindaha sık aralarla yapılmasıyla iyileştirilebilir
Temel yaşam desteği kardiyopulmoner canlandırma eğitim üniversite hastanesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 20 Sayı: 2 |