Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spelling and Punctuation in Writing Education in Teaching Turkish as a Foreign Language

Yıl 2017, Cilt: 168 Sayı: 2, 31 - 42, 01.06.2017
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000242

Öz

As an important and functional skill of teaching Turkish as a foreign language, writing education consists of some certain steps and principles. Individuals become involved in communication and interaction processes as they need to understand and explain things. This happens when basic language skills based on understanding and explaining can be used in an effective way. As a sub-field of explaining skills, writing implies the written depiction of emotions, thoughts and knowledge. Writing education contains a process of reviewing, arranging and transforming the pre-information. Moreover, writing education integrates the ordering, limiting, arranging the thoughts and writing rules with practice. Writing education begins with a cognitive preparation, then after defining the purpose of writing in proper methods, the theme of the text is narrowed down, and the statements are written down in accordance with the rules. During the process of transmitting the emotions and thoughts to the receiver in a proper way, it is highly important that the transmitter writes or arranges her/his statements according to writing rules or the system called spelling. Spelling and punctuation can be regarded as very efficient in improving writing skills. Therefore, they are involved in each grade of primary and higher education in Turkish or writing skill lessons. It is of high importance to use spelling and punctuation properly and efficiently in writing education in teaching Turkish as a foreign language, as they enable the individuals to write down a certain text in accordance with a structure. An efficient and successful writing education necessitates a process of comprehending and applying spelling and punctuation rules.

Kaynakça

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretirken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu.
  • Ak Başoğul D.; KesikF.S. (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Balkanlı Öğrencilerin Yazılı Anlatımda Yaptıkları Hatalar Üzerine Tespitler, Uluslararası Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 100-119.
  • Bağcı, H. (2011). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretleri İle Yazım Kurallarını Uygulayabilme Düzeyi, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/1 Winter, 672-684.
  • Byrne, D. (1988). Teaching Writing Skills, Honkhong: Longman.
  • Chomsky, N. (2001). Dil ve Zihin (Çev.: A. Kocaman), Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Demirel, Ö. (2003). Türkçe Öğretimi, Ankara: Pegem A yayıncılık.
  • Dilaçar, A. (1971) (1989). Gramer: Tanımı, Adı, Kapsamı, Türleri, Yöntemi, Eğitimdeki Yeri ve Tarihçesi, TDAY Belleten, TDK, Ankara, 2. Bas.
  • Hamzadayı, E. ; Çetinkaya, G. (2013). Dikte Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazım ve Noktalama Kurallarını Uygulama Becerilerine Etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 3, Aralık, 133-143.
  • İpşiroğlu, Z. (1991). Yazma Eylemi, Yazma Uğraşısı, İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Kocaman, A. (1998). Ana Dili Öğretimi Yabancı Dille Öğretim ve Ötesi, Anadilinde Çocuk Olmak (313-317). İstanbul: Papirus Yayınevi.
  • Korkmaz, Z. (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara.
  • Oğuzkan, A. (2001). Örneklerle Türkçe ve Kompozisyon Bilgileri, İstanbul: MEB Yayınları.
  • Özbay, M. (2014). Yazma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi
  • Raimes, A. (1983). Tecniques in Teaching Writing, Oxford UniversityPress, Oxford.
  • Şuataman, Ö. (2013). Ana Dili Kullanımına Verilen Önem: Basın-Yayında Türk Dili, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi Cilt 5, No 2. 407-416.
  • Tiryaki, E. N. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1 (1), 38-44.
  • Yılmaz, M. F. (2012). İnternet Ortamında Şekillenen Söyleşi Dili Üzerine Toplum Dil Bilimsel Bir İnceleme, Dede Korkut Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 1(1).179-188.
  • Yılmaz, F. (2015). Tokat GOÜ TÖMER’de Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Yazım Alanında Yaptıkları Hatalar, Route Educational and Social Science Journal. Volume 2(1), January, 130-147.

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi bağlamında yazım ve noktalama

Yıl 2017, Cilt: 168 Sayı: 2, 31 - 42, 01.06.2017
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000242

Öz

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde önemli ve işlevsel bir beceri olan yazma eğitimi belirli aşama ve ilkelerden oluşur. Bireyin iletişim ve etkileşim sürecine girmesi anlama ve anlatma gereksiniminden doğar. Bu da anlama ve anlatmaya dayalı temel dil becerilerinin etkin biçimde kullanılabilmesiyle gerçekleşebilir. Anlatma becerileri kapsamında yer alan yazma, duygu, düşünce ve bilgilerin yazılı olarak ifade edilmesini imler. Yazma eğitimi ön bilgileri gözden geçirme, düzenleme ve aktarmadan oluşan bir süreci kapsar. Yazma eğitimi yapılandırıcı yaklaşımla düşünceleri sıralama, sınırlama, düzenleme ve yazma kurallarını uygulamayla bütünleşir. Bilişsel bir ön hazırlıkla başlayan yazma eğitimi, yazma amacının belirlenmesi ve buna uygun olan yöntemin seçilmesi, konunun sınırlandırılması, ifade edilenlerin kurallara uygun biçimde yazılmasıyla tamamlanır. Vericinin duygu ve düşüncelerini doğru biçimde alıcıya aktarılmasında yazdıklarını yazma ya da imla denilen bir sisteme göre düzenlemesi oldukça önemlidir. Yazma becerilerinin geliştirilmesinde yazım ve noktalama ilköğretimden yükseköğretime kadar eğitim öğretim yaşamının her aşamasında Türkçe ya da yazılı anlatım dersleri kapsamında yer alan bir konudur. Yazılı bir metni belli bir yapıya göre düzenlemeyi belirten yazım kuralları ve noktalama imlerinin doğru ve etkin kullanılması yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında yazma eğitiminde oldukça önemlidir. Etkin ve başarılı bir yazma eğitimi yazım ve noktalama kurallarını kavrama ve uygulamayı koşullar.

Kaynakça

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretirken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu.
  • Ak Başoğul D.; KesikF.S. (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Balkanlı Öğrencilerin Yazılı Anlatımda Yaptıkları Hatalar Üzerine Tespitler, Uluslararası Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 100-119.
  • Bağcı, H. (2011). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretleri İle Yazım Kurallarını Uygulayabilme Düzeyi, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/1 Winter, 672-684.
  • Byrne, D. (1988). Teaching Writing Skills, Honkhong: Longman.
  • Chomsky, N. (2001). Dil ve Zihin (Çev.: A. Kocaman), Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Demirel, Ö. (2003). Türkçe Öğretimi, Ankara: Pegem A yayıncılık.
  • Dilaçar, A. (1971) (1989). Gramer: Tanımı, Adı, Kapsamı, Türleri, Yöntemi, Eğitimdeki Yeri ve Tarihçesi, TDAY Belleten, TDK, Ankara, 2. Bas.
  • Hamzadayı, E. ; Çetinkaya, G. (2013). Dikte Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazım ve Noktalama Kurallarını Uygulama Becerilerine Etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 3, Aralık, 133-143.
  • İpşiroğlu, Z. (1991). Yazma Eylemi, Yazma Uğraşısı, İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Kocaman, A. (1998). Ana Dili Öğretimi Yabancı Dille Öğretim ve Ötesi, Anadilinde Çocuk Olmak (313-317). İstanbul: Papirus Yayınevi.
  • Korkmaz, Z. (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara.
  • Oğuzkan, A. (2001). Örneklerle Türkçe ve Kompozisyon Bilgileri, İstanbul: MEB Yayınları.
  • Özbay, M. (2014). Yazma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi
  • Raimes, A. (1983). Tecniques in Teaching Writing, Oxford UniversityPress, Oxford.
  • Şuataman, Ö. (2013). Ana Dili Kullanımına Verilen Önem: Basın-Yayında Türk Dili, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi Cilt 5, No 2. 407-416.
  • Tiryaki, E. N. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1 (1), 38-44.
  • Yılmaz, M. F. (2012). İnternet Ortamında Şekillenen Söyleşi Dili Üzerine Toplum Dil Bilimsel Bir İnceleme, Dede Korkut Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 1(1).179-188.
  • Yılmaz, F. (2015). Tokat GOÜ TÖMER’de Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Yazım Alanında Yaptıkları Hatalar, Route Educational and Social Science Journal. Volume 2(1), January, 130-147.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hanife Nâlân Genç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 168 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Genç, H. N. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi bağlamında yazım ve noktalama. Dil Dergisi, 168(2), 31-42. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000242