The effect of spark timing on combustion and emissions
of a natural gas fuelled direct injection spark ignition engine was
investigated. The engine was simulated at 3000 rpm with different ignition
timing. The three-dimensional computational fluid dynamics software ANSYS-Forte
19.0 was
used to investigate the combustion characteristic and formation of
emissions. All simulations were occurred
under wide throttle open with different ignitions timing. The peak cylinder
pressure increased with early spark timing. The spark timing also caused HC and CO emissions to decrease for early
spark timing. Furthermore, the NOx emissions remarkably ascended
while the CO and HC emissions significantly declined with early ignition
timing. As a result, higher combustion efficiency was obtained at early
ignition timing for natural gas engine.
Bu çalışmada doğalgazla çalışan
direkt enjeksiyonlu benzinli bir motorda ateşleme zamanının yanma ve emisyonlar
üzerine etkileri incelenmiştir. Farklı ateşleme zamanları için motorun 3000
devir şartlarında simülasyonlar gerçekleştirilmiştir. Yanma karakteristikleri
ve emisyon oluşumlarını incelemek için üç boyutlu hesaplamalı akışkanlar
mekaniği kodu olan ANSYS-Forte 19.0 kullanılmıştır. Tüm simülasyonlar farklı
ateşleme zamanları için gaz kelebeğinin tam açık konumunda tekrarlanmıştır.
Erken ateşleme zamanlamasında silindir içi basıncın yükseldiği görülürken, HC
ve CO emisyonlarında düşüş gözlenmiştir. Ayrıca, erken ateşleme şartlarında
düşen HC ve CO emisyonlarına rağmen NOx emisyonlarında artış
görülmüştür. Sonuç olarak doğalgazlı motorlarda erken ateşleme zamanında daha
yüksek yanma verimi elde edilmiştir.
Doğalgaz Buji ateşlemeli motorlar Ateşleme zamanı 3 boyutlu HAD
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |