Nokta direnç kaynak yöntemi otomotiv endüstrisinde
yaygın olarak kullanılmaktadır. Diğer kaynak yöntemlerine göre oldukça hızlı,
ekonomik, güvenilir bir yöntemdir. Kaynak işlemi sırasında elektrotların iş
parçalarına temas eden yüzeyinde lokal olarak yüksek sıcaklıklara çıkılmaktadır
ve kaynak çevrimi boyunca da elektrotlar iş parçalarına belli bir basınç
uygularlar. Basınç ve sıcaklık elektrot yüzeyinde deformasyon oluşturur. Nokta
direnç kaynağında kullanılan Cu-Cr-Zr elektrotların ömürlerini uzatmak için
kaplama işlemi uygulanmaktadır. Bu çalışmada, elektrotların uç yüzeylerine
TiC-Co malzeme elektrospark yöntemiyle farklı kaplama parametrelerinde
kaplanmış, böylece kaplamanın DP600 çelik saç çifti birleştirmesi özelliklerine
etkisi araştırılmıştır.
Resistance spot welding method is widely used in the automotive industry. It is a fast, economical and reliable method as compared to other welding methods. During the welding process, locally high temperatures are exited at the surface of the electrodes that contact to the work piece, and the electrodes apply a certain pressure to the workpieces during the welding cycle. Pressure and temperature create deformation at the electrode surface. Coating is applied to extend the lifetime of the Cu-Cr-Zr electrodes which were used in the resistance spot welding. In this study, the TiC Co material was coated on the end surfaces of the electrodes by electrospark method in different coating parameters, so the effect of the coating on DP600 steel sheet joining properties was investigated.
TiC-Co electrode coating Resistance spot welding DP600 steel Joining properties
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt:6 Sayı:3 (2018) (Özel Sayı: UMAS 2017) |