Kitlesel fonlama, yeni girişimciler için online platformlar aracılığı ile geniş bir kitleden bireysel desteklerle finans sağlama yöntemidir. Bu yöntemde fonlanan (proje sahipleri) ve fonlayıcı (destekçiler) olmak üzere iki taraf bulunmaktadır. Projenin finans kaynağının sağlanması ve hayata geçirilmesi için her iki tarafın da motivasyonlarının büyük etkisi vardır. Bu çalışmada projelere destek verenlerin bireysel ve toplumsal motivasyon önceliklerinin Analitik Ağ Süreci (AAS) Yöntemi ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında, bireysel (ödül, güven, aidiyet, duygusal bağ) ve toplumsal (sosyal sorumluluk, yardımlaşma, bir olayı destekleme) motivasyonların, alternatifler (teknoloji, tasarım, eğlence, yayın) kümesi ile ilişkileri ve aralarındaki etkileşimler araştırılmıştır. Analiz sonuçlarına göre bireysel motivasyon olarak güven, toplumsal motivasyon olarak bir olayı destekleme, alternatifler arasında da teknoloji kategorisi en yüksek öncelik değerlerine sahip olan faktörler olmuştur.
Analytic Network Process Crowdfunding Entrepreneurship motivation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3 |