Bu çalışmada; Türkiye’de 2005, Almanya’da ise 2004 yılından itibaren liselerde uygulanmaya
başlanan Coğrafya Öğretim Programları karşılaştırılmıştır. Bu araştırma, lise Coğrafya Öğretim
Programları’nın hedef, içerik, öğretme‐öğrenme ve değerlendirme süreçlerini tespit etmeye yönelik
bir araştırma şeklinde tasarlanmıştır. Araştırma nitel bir desene sahiptir. Araştırmanın evrenini
Türkiye ve Almanya’da lise Coğrafya Öğretim Programları oluşturmaktadır. Örneklemini ise
Türkiye’deki lise 9. sınıflar, Almanya’da ise nüfus miktarı ve yoğunluğu en fazla olan Nordhrhein‐
Westfalen eyaletindeki lise 9. sınıflar teşkil etmektedir. Coğrafya Öğretim Programları içerik analizine
uygun olarak incelenmiş ve elde edilen bulgular doğrultusunda programlar; hedef, içerik, öğretme‐
öğrenme süreci ve değerlendirme süreci açısından karşılaştırılmıştır. Yaptığımız araştırmada şu
sorulara cevap aranmıştır: Türkiye ve Almanya’daki Coğrafya Öğretim Programı’nın benzer ve
farklılıkları nelerdir? Türkiye ve Almanya’daki Coğrafya Öğretim Programı’nın hedef, içerik,
öğretme‐öğrenme süreci ve değerlendirme süreci açısından olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir? Her
iki programın da benzerlik göstermekle birlikte birtakım farklılıkları da içerdiği tespit edilmiştir. Elde
edilen bulgular ışığında araştırmacılara, öğretmenlere ve program geliştirme uzmanlarına bazı
önerilerde bulunulmuştur
Coğrafya Öğretim Programı Hedef İçerik Öğretme‐Öğrenme Değerlendirme
In this study, geography teaching programs implemented in Turkey since 2005 were
compared with the German program which has been running since 2004. A paradigm was not taken
into consideration because the same geography teaching program applies to all high schools in
Turkey. In Germany, the Nordhrhein‐Westfalen province was selected as a paradigm due to its dense
population. This research has a qualitative pattern. Both countries’ geography curriculum were
examined in accordance with the document analyses and, according to the findings obtained from the
programs, were compared in terms of target, content, teaching‐learning process and evaluation. Both
programs have been found to contain similarities with some differences. In the light of these findings
some suggestions are made for researchers, teachers and curriculum development specialists.
Geography Teaching Program Target Content Teaching‐Learning Evaluation
Diğer ID | JA72PK35UR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |