BibTex RIS Kaynak Göster

[Yeni milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından ve öğretim programlarından talepleri nelerdir?]

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 123 - 134, 01.04.2011

Öz

Eğitim, yarının dünyasının şekillendirilmesinde önemli bir rol oynadığı için, mevcut ve
gelecekteki ekonomik, politik, sosyal, demografik ve teknolojik güçler tarafından
şekillendirilmektedir. Bu nedenle, eğitim sistemlerinin kendilerini çevrelerindeki gelişmeler ve
eğilimlerden soyutlaması mümkün değildir. Yaşamın her alanına hızlı değişim getirmesiyle ünlü bilgi
çağı, sistemleri uyanık kalmaya ve bu değişimlere ayak uydurmaya zorlamaktadır. Tarama yöntemi
ile desenlenen bu çalışmada, bilgi çağının; öğrenciler, okul ortamları ve öğretim programlarından
talepleri analiz edilmeye çalışılmıştır. Öğrenci boyutu, bireysel, yerel ve küresel olmak üzere üç farklı
bakış açısında irdelenmiştir. Bireysel bakış açısı, gerçek yaşam durumları için gerekli bilgileri
öğrenmeyi ve öğrenmeyi öğrenme becerisini içermektedir. Yerel bakış açısı, ülkelerin varlıklarını
sürdürmesinin, bilgiyi kullanabilen, üretebilen, sürekli güncelleyebilen ve de paylaşabilen bireylerin
varlığına bağımlı olması ile ilişkilidir. Öğrenci boyutuna küresel bakış açısı ise, bireylerin yalnızca
yaşadıkları kara parçasının değil, dünyanın bir üyesi olduklarının farkında olmalarını içermektedir.
Bu standartları karşılayabilmek için öğrenme ortamları ve öğretim programları yapılandırmacı
öğrenme kuramını temel almalı ve eğitim teknolojileri bunlara eklemlendirilmelidir

Kaynakça

  • Barney, D. (2007). The question of education in technological society. Brave new classrooms: Democratic education and the internet. (Edt: J. Lockard & M. Pegrum). New York: Peter Lang Publishing. pp. 271-284.
  • Bazeli, M. J. & Robinson, R. S. (2001). Critical viewing to promote critical thinking. Education and technology: Critical and reflective practices. (Edt: R. Muffoletto). New Jersey: Hampton Press. pp. 69-91.
  • Brooks, J. G. & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding the case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Gagnon, G. W. Jr. & Collay, M. (2001). Designing for learning: Six elements in constructivist classrooms. California: Corwin Press.
  • Jacobsen, D. A., Eggen, P. & Kauchak, D. (2006). Methods for teaching: Promoting student learning in K-12 classrooms. New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Jonassen, D. H., Marra, R. M., Howland, J. L. & Crismond, D. P. (2008). Meaningful learning with technology. New Jersey: Pearson/Prentice Hall.
  • Maier, P. & Warren, A. (2000). Integrating technology in learning and teaching: A practical guide for educators. London: Kogan Page.
  • Marzano, R. J. (2003). What works in schools: Translating research into action. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Mouza, C. (2005). Preparing teachers to teach with technology. Facilitating use of technology in urban classrooms: Principles for effective professional development. (Edt: C. Vrasidas & G.V. Glass). Greenwich: Information Age Publishing. pp. 133-149.
  • Orhun, E. (2002). Computer based learning tools. Information and communication technologies in education: A focus on cognitive tools. (Edt: E. Orhun & P.A.M. Kommers). İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. pp. 17-26.
  • Parkay, F. W., Anctil, E. J. & Hass, G. (2006). Curriculum planning: a Contemporary approach. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Sönmez, V. (2006). Gelecekteki olası eğitim sistemleri. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Wiske, M. S., Franz, K. R. & Breit, L. (2005). Teaching for understanding with technology. San Francisco: Jossey-Bass Education Series.
  • Yelland, N. (2007). Shift to the future: Rethinking learning with new technologies in education. New York: Routledge Taylor & Francis Group.

What are the demands of the new millennium from students, learning environments and the curriculum?

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 123 - 134, 01.04.2011

Öz

Although education plays an important role in shaping the world of tomorrow, it is also
shaped by current and future economic, political, social, demographic, and technological forces. So,
education systems can not isolate themselves from the developments and new trends around them.
Information age, which is famous for the fast change of every aspect of our lives, forces education
systems to be awake and keep up with these changes. In this study, it was aimed to analyse the
demands of the information age from students, learning environments and the curriculum by using
the survey method. Student dimension was explicated from three different perspectives; individual,
local and global. The individual part is about learning the information that is necessary for real life
issues and learning how to learn. The local perspective is about the need of people who can use,
produce, continuously update and share knowledge for the countries to survive. The global point of
view about the student dimension includes having an awareness of one’s membership on the earth
not just the land piece they live on. To be able to meet these standards, learning environments and the
curriculum should be based on the constructivist theory and education technologies should be
integrated to them.

Kaynakça

  • Barney, D. (2007). The question of education in technological society. Brave new classrooms: Democratic education and the internet. (Edt: J. Lockard & M. Pegrum). New York: Peter Lang Publishing. pp. 271-284.
  • Bazeli, M. J. & Robinson, R. S. (2001). Critical viewing to promote critical thinking. Education and technology: Critical and reflective practices. (Edt: R. Muffoletto). New Jersey: Hampton Press. pp. 69-91.
  • Brooks, J. G. & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding the case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Gagnon, G. W. Jr. & Collay, M. (2001). Designing for learning: Six elements in constructivist classrooms. California: Corwin Press.
  • Jacobsen, D. A., Eggen, P. & Kauchak, D. (2006). Methods for teaching: Promoting student learning in K-12 classrooms. New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Jonassen, D. H., Marra, R. M., Howland, J. L. & Crismond, D. P. (2008). Meaningful learning with technology. New Jersey: Pearson/Prentice Hall.
  • Maier, P. & Warren, A. (2000). Integrating technology in learning and teaching: A practical guide for educators. London: Kogan Page.
  • Marzano, R. J. (2003). What works in schools: Translating research into action. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Mouza, C. (2005). Preparing teachers to teach with technology. Facilitating use of technology in urban classrooms: Principles for effective professional development. (Edt: C. Vrasidas & G.V. Glass). Greenwich: Information Age Publishing. pp. 133-149.
  • Orhun, E. (2002). Computer based learning tools. Information and communication technologies in education: A focus on cognitive tools. (Edt: E. Orhun & P.A.M. Kommers). İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. pp. 17-26.
  • Parkay, F. W., Anctil, E. J. & Hass, G. (2006). Curriculum planning: a Contemporary approach. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Sönmez, V. (2006). Gelecekteki olası eğitim sistemleri. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Wiske, M. S., Franz, K. R. & Breit, L. (2005). Teaching for understanding with technology. San Francisco: Jossey-Bass Education Series.
  • Yelland, N. (2007). Shift to the future: Rethinking learning with new technologies in education. New York: Routledge Taylor & Francis Group.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45SM86EJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğba Hoşgörür

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hoşgörür, T. (2011). [Yeni milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından ve öğretim programlarından talepleri nelerdir?]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 123-134.
AMA Hoşgörür T. [Yeni milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından ve öğretim programlarından talepleri nelerdir?]. EBAD - JESR. Nisan 2011;1(1):123-134.
Chicago Hoşgörür, Tuğba. “[Yeni Milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından Ve öğretim programlarından Talepleri nelerdir?]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Nisan 2011): 123-34.
EndNote Hoşgörür T (01 Nisan 2011) [Yeni milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından ve öğretim programlarından talepleri nelerdir?]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1 1 123–134.
IEEE T. Hoşgörür, “[Yeni milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından ve öğretim programlarından talepleri nelerdir?]”, EBAD - JESR, c. 1, sy. 1, ss. 123–134, 2011.
ISNAD Hoşgörür, Tuğba. “[Yeni Milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından Ve öğretim programlarından Talepleri nelerdir?]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1/1 (Nisan 2011), 123-134.
JAMA Hoşgörür T. [Yeni milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından ve öğretim programlarından talepleri nelerdir?]. EBAD - JESR. 2011;1:123–134.
MLA Hoşgörür, Tuğba. “[Yeni Milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından Ve öğretim programlarından Talepleri nelerdir?]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2011, ss. 123-34.
Vancouver Hoşgörür T. [Yeni milenyumun öğrencilerden, öğrenme ortamlarından ve öğretim programlarından talepleri nelerdir?]. EBAD - JESR. 2011;1(1):123-34.