BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 119 - 132, 01.10.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde “Birey ve
Toplum” öğrenme alanının “Kendimi Tanıyorum” ünitesine yönelik hazırlanan öğrenme nesnelerine
yönelik düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemleri ile gerçekleştirilip,
veriler NVivo8 programı ile analiz edilmiştir. Çalışma grubunu, Rize ili Çayeli ilçesindeki bir
ilköğretim okulunun 4. sınıfında okuyan 30 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, 5
hafta boyunca araştırmacı tarafından yürütülen derslerin sonunda öğrencilerin görüşlerini içeren
kompozisyonlar kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin öğrenme nesnelerini
beğendikleri ve böyle bir ortamda Sosyal Bilgiler dersini işlemenin eğlenceli, zevkli olduğunu
belirttikleri, aynı zamanda derslerde kullanılan öğrenme nesnelerinin bu derse karşı olan
düşüncelerini etkilediği ve farklı duyguları bir arada yaşamalarını sağladığı tespit edilmiştir. Sosyal
Bilgiler dersinde öğrenme nesnelerinin kullanımının bu ders kapsamında karşılaşılan birçok soruna
çözüm olacağı ve öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine karşı tutumlarını olumlu yönde etkileyeceği
düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Yarar Kaptan, S. & Şeyihoğlu, A. (2011). Elementary students’ opinions of learning objects: A social studies course case [İlköğretim öğrencilerinin öğrenme nesnelerine yönelik düşünceleri: sosyal bilgiler dersi örneği]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi ‐ Journal of Educational Sciences Research, 1 (2), 119–132. http://ebad‐jesr.com/.

Elementary Students’ Opinions of Learning Objects: A Social Studies Course Case

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 119 - 132, 01.10.2011

Öz

The purpose of this study is to find out the opinions of the students on the learning objects
designed for ‘I Get to Know Myself’ unit in the course of ‘Studying the Individual and Community’.
The research was carried out with qualitative research methods and the data obtained were analyzed
with NVivo8 programme. The study group consists of 30 students of 4th grade at an Elementary
School in Çayeli, district of Rize. As a means of data collection, the compositions, including the
opinions of the students were used throughout the 5 week course carried out by the researcher. As a
result, it was identified that the students had positive opinions on learning objects and in such an
environment the students found the Social Studies lesson entertaining and enjoyable, moreover the
learning objects used in the lessons influence their opinions and help having different feelings at the
same time. It is envisioned that the usage of learning objects in Social Studies lesson will aid students
to overcome many of the problems encountered in this course and affect the attitudes of the students
to Social Studies positively.

Kaynakça

  • Yarar Kaptan, S. & Şeyihoğlu, A. (2011). Elementary students’ opinions of learning objects: A social studies course case [İlköğretim öğrencilerinin öğrenme nesnelerine yönelik düşünceleri: sosyal bilgiler dersi örneği]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi ‐ Journal of Educational Sciences Research, 1 (2), 119–132. http://ebad‐jesr.com/.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53NM76PB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seher Yarar Kaptan Bu kişi benim

Ayşegül Şeyihoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yarar Kaptan, S., & Şeyihoğlu, A. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(2), 119-132.
AMA Yarar Kaptan S, Şeyihoğlu A. İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği. EBAD - JESR. Ekim 2011;1(2):119-132.
Chicago Yarar Kaptan, Seher, ve Ayşegül Şeyihoğlu. “İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2 (Ekim 2011): 119-32.
EndNote Yarar Kaptan S, Şeyihoğlu A (01 Ekim 2011) İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1 2 119–132.
IEEE S. Yarar Kaptan ve A. Şeyihoğlu, “İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği”, EBAD - JESR, c. 1, sy. 2, ss. 119–132, 2011.
ISNAD Yarar Kaptan, Seher - Şeyihoğlu, Ayşegül. “İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1/2 (Ekim 2011), 119-132.
JAMA Yarar Kaptan S, Şeyihoğlu A. İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği. EBAD - JESR. 2011;1:119–132.
MLA Yarar Kaptan, Seher ve Ayşegül Şeyihoğlu. “İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2, 2011, ss. 119-32.
Vancouver Yarar Kaptan S, Şeyihoğlu A. İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Nesnelerine Yönelik Düşünceleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği. EBAD - JESR. 2011;1(2):119-32.