Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim İş Eğitimi ABD
Anasanat Atölye (Grafik) ve/veya Seçmeli Sanat Atölye (Grafik) derslerinde tipografi eğitiminin nasıl
gerçekleştirildiğini ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Hazırlanan anket,
2007-2008 öğretim yılının bahar döneminde 24 üniversitede bu dersi veren/vermiş olan 45 öğretim
elemanına uygulanmıştır. Ayrıca çalışma evreninden 7 öğretim elemanıyla yarı yapılandırılmış
görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda sanat eğitimcisi yetiştirmede tipografi eğitiminin
çok önemli ve gerekli olduğu, tipografi öğretimini planlarken farklı konu ve tekniklerden
yararlanılarak uygulama yapılmasına, kuramsal bilgi vermeye, proje çalışmaları yaptırmaya,
örneklerle konuyu açıklamaya, çesitli öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanmaya, tipografi
öğretimini desteklemeye yönelik çeşitli etkinlikler gerçekleştirmeye önem verildiği belirlenmiştir.
Tipografi öğretiminde öğrenciden, kaynak kitap ve ders saati süresinin yetersizliğinden kaynaklanan
sorunlar yaşandığı belirlenmiştir. Yazı dersinin tipografi öğretimine temel oluşturacağını ifade eden
öğretim elemanları, dersin içeriğinin alan uzmanları tarafından zenginleştirilmesine, ders süresinin
arttırılmasına ve tipografi dersleriyle desteklenmesine yönelik önerilerde bulunmuşlardır.
The aim of the study is to bring up how the typography education is practised in Education
Faculty Department of Fine Arts Education Program at Graphic Studio Courses. The study is designed
in terms of mixed research method. The questionnare is applied to 45 faculties, who are taught or
currently teaching graphic studio courses in those programs. In addition to the questionnaire, semi
structured interviews were held with 7 faculties among the participants of the study. It is observed
that, the faculties assigned importance to the utilization of various activities that fosters typography
training such as making use of various approaches and techniques in teaching, preparing project
works, providing theoretical background and practicing through various themes and techniques
during planning. In terms of the obstacles that the faculties faced, student oriented problems, the
insufficiency sources related to the typography training, and lack of enough time for the courses were
reported by the participants. Advocating the fundamental role of handwriting in typography training,
most of the faculties suggested that the content of the handwriting courses should be enhanced by the
field experts.
Diğer ID | JA35GV77BT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 |