Öğrenme karmaşık bir süreçtir ve bu süreci etkileyen birçok faktör vardır. Bu
faktörlerden biri de bireysel farklılıklardır. Öğrenme üzerine yapılan çalışmalar (Babadoğan,
2000; Felder & Brent, 2005) öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü olduğuna ve uygun
öğrenme olanakları sağlandığında tüm bireylerin öğrenebileceğine vurgu yapmaktadır.
Öğrenmenin bu kişiye özgülüğü, öğrenme öğretme sürecinde öğrenmeyi öğrenme
kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur (Chickering, 2006). Bu anlayışta öğrenci, en etkili
nasıl öğreneceğinin farkında, her durumda ve ortamda öğrenebilmenin bir yolunu bulabilen
ve kendi öğrenme sürecini yöneten bağımsız bir bireydir. Kendi öğrenme amaçlarını belirler,
öğrenmesini planlar, materyalleri seçer, uygun öğrenme stratejileri ve stillerini belirler ve
uygular (Pritchard, 2009). Öğrencilerin öğrenme süreci üzerine odaklanan bu anlayış onların
öğrenme stilleri ve stratejilerini dikkate almayı gerektirir.
The aim of this study is to investigate education faculty students’ learning strategies in terms of learning style and certain demographic variables. In accordance with this aim, this research was designed using the survey method. The sample of the study consists of 950 students during the 2013-2014 academic school year. Kolb’s Learning Style Inventory, Learning Strategies Scale, and Personal Information Form were used as the data collection instruments. Descriptive statistics, Chi-Square Test and MANOVA were used to analyze the data. The results indicate that students mostly have assimilating and converging learning style and that learning style and gender have an effect on learning strategy. Learning strategy usage level of the students that have converging learning style is higher than other students
Diğer ID | JA72CU36EK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |