BibTex RIS Kaynak Göster

Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in terms of Service Quality

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 289 - 299, 01.04.2017

Öz

-

Kaynakça

  • Açan, B., & Saydan, R. (2009). Öğretim elemanlarının akademik kalite özelliklerinin değerlendirilmesi: Kafkas Üniversitesi İİBF Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 225-253.
  • Ayık, Y. Z., Özdemir, A. & Yavuz, U. (2007). Lise Türü ve Mezuniyet Başarısının Kazanılan Fakülte ile İlişkisinin Veri Madenciliği Tekniği ile Analizi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 10(2): 441-454
  • Aypay, A., & Demirhan, G. (2009). Öğrencilerin üniversiteye sosyal uyumu bir üniversite örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 46-64.
  • Cryer, P. (1998). Preparing for quality: 96 Questions you always wanted to ask. McGraw Hill, New York.
  • Çokluk-Bökeoğlu, Ö., & Yılmaz, K. (2007). Üniversite öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 179-204.
  • Di Pietro, G., & Cutillo, A. (2007). Degree flexibility and university drop-out: The Italian experience. Economics of Education Review, 27(5), 546-555.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H. S., & Bekir, H. S. (2005). Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Güleş, H. K., Kabasakal, Ö., & Kuzu, Ö. H. (2011). Yükseköğretimde kalite güvence sisteminin öğrenci memnuniyeti açısından sürdürülebilirlik değerlendirmesi: Meslek yüksekokullarında ISO 9000 kalite yönetim sistemi uygulamaları örneği. In Proceedings of International Higher Education Congress: New Trends And Issues (UYK-2011), 27-29 May 2011, Istanbul, Volume 2/9 (pp. 1063-1071). Istanbul.
  • Holdford, D., & Reinders, T. P. (2001). Development of an instrument to assess student perceptions of the quality of pharmaceutical education. American Journal of Pharmaceutical Education, 65, 125-131.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (18th ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kızıltan, G. (1994). Üniversite öğrencilerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerini etkileyen etmenler (Doctoral dissertation). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Lockwood, A. (1992). Tourism Education in Europe: The development of Quality European Conference on Tourism Education at Higher levels, Spain.
  • Öztemel, K. (2010). Teknik Eğitim Fakültesi öğrencilerinin uyum düzeylerinin incelenmesi. Politeknik Dergisi, 13(4), 319-325.
  • Sakarya, M. C. (2006). Yükseköğretimde öğrenciye yönelik hizmet kalitesinin ölçülmesi: Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencileri üzerine bir araştırma (Master’s thesis). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Sohail, M. S., & Shaikh, N. M. (2004). Quest for excellence in business education: A Study of student impressions of service quality. International Journal of Educational Management, 18(1), 58-65.
  • Şahin, G., & Tunçel, M. (2008). Sınıf öğretmenliği ve beden eğitimi öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin psikososyal uyum düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 45-50.
  • Tinto, V. (1975). Dropout from higher education: A Theoretical synthesis of recent research. Review of Educational Research, 45(1), 89-125.
  • Tütüncü, Ö., & Doğan, Ö. İ. (2003). Müşteri tatmini kapsamında öğrenci memnuniyetinin ölçülmesi ve dokuz eylül üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), 130-151.
  • Vedder, P. (1994). Global measures for the quality of education; a help to developing countries? International Review of Education, 40(1), 5-17.
  • West, D. C. (1984). Providing quality education for the 1980’s, association of America Colleges. Liberal Education, 70(2), 153-156. Please cite as:
  • Özçetin, S., & Gök, R. (2017). Measuring satisfaction levels of Akdeniz university faculty of education students in terms of service quality. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 7(1), 289-299. http://ebad-jesr.com/

Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in terms of Service Quality

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 289 - 299, 01.04.2017

Öz

The purpose of this study is to determine the satisfaction levels of Akdeniz University Faculty of Education students concerning the quality of various services and facilities provided to them. The research was undertaken using the relational screening model. The study’s sample consists of 364 students studying in their second-grade or fourth-grade at Akdeniz University’s Faculty of Education, determined by disproportionate cluster sampling from a population of 3,587 students. The data of the study were collected through application of the “Quality of Service Scale for Higher Education Students”. The applied scale consists of a total of 48 items in four factors. Data collected were analyzed by descriptive statistics, independent groups t-test and ANOVA analyses. As a result of the research, it has been concluded that the male students are more satisfied than the education faculty administrative staff. According to the variable of high school graduated, the satisfaction levels of graduates of Science / Anatolian High Schools are higher than those from Vocational High Schools and General High Schools. It is concluded that the fourth-grade students are satisfied with the qualifications of the education and training sources, the quality of the teaching staff, and the quality of the university support services, whilst the students who are in primary education are satisfied with the teaching staff and administrative staff

Kaynakça

  • Açan, B., & Saydan, R. (2009). Öğretim elemanlarının akademik kalite özelliklerinin değerlendirilmesi: Kafkas Üniversitesi İİBF Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 225-253.
  • Ayık, Y. Z., Özdemir, A. & Yavuz, U. (2007). Lise Türü ve Mezuniyet Başarısının Kazanılan Fakülte ile İlişkisinin Veri Madenciliği Tekniği ile Analizi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 10(2): 441-454
  • Aypay, A., & Demirhan, G. (2009). Öğrencilerin üniversiteye sosyal uyumu bir üniversite örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 46-64.
  • Cryer, P. (1998). Preparing for quality: 96 Questions you always wanted to ask. McGraw Hill, New York.
  • Çokluk-Bökeoğlu, Ö., & Yılmaz, K. (2007). Üniversite öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 179-204.
  • Di Pietro, G., & Cutillo, A. (2007). Degree flexibility and university drop-out: The Italian experience. Economics of Education Review, 27(5), 546-555.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H. S., & Bekir, H. S. (2005). Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Güleş, H. K., Kabasakal, Ö., & Kuzu, Ö. H. (2011). Yükseköğretimde kalite güvence sisteminin öğrenci memnuniyeti açısından sürdürülebilirlik değerlendirmesi: Meslek yüksekokullarında ISO 9000 kalite yönetim sistemi uygulamaları örneği. In Proceedings of International Higher Education Congress: New Trends And Issues (UYK-2011), 27-29 May 2011, Istanbul, Volume 2/9 (pp. 1063-1071). Istanbul.
  • Holdford, D., & Reinders, T. P. (2001). Development of an instrument to assess student perceptions of the quality of pharmaceutical education. American Journal of Pharmaceutical Education, 65, 125-131.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (18th ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kızıltan, G. (1994). Üniversite öğrencilerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerini etkileyen etmenler (Doctoral dissertation). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Lockwood, A. (1992). Tourism Education in Europe: The development of Quality European Conference on Tourism Education at Higher levels, Spain.
  • Öztemel, K. (2010). Teknik Eğitim Fakültesi öğrencilerinin uyum düzeylerinin incelenmesi. Politeknik Dergisi, 13(4), 319-325.
  • Sakarya, M. C. (2006). Yükseköğretimde öğrenciye yönelik hizmet kalitesinin ölçülmesi: Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencileri üzerine bir araştırma (Master’s thesis). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Sohail, M. S., & Shaikh, N. M. (2004). Quest for excellence in business education: A Study of student impressions of service quality. International Journal of Educational Management, 18(1), 58-65.
  • Şahin, G., & Tunçel, M. (2008). Sınıf öğretmenliği ve beden eğitimi öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin psikososyal uyum düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 45-50.
  • Tinto, V. (1975). Dropout from higher education: A Theoretical synthesis of recent research. Review of Educational Research, 45(1), 89-125.
  • Tütüncü, Ö., & Doğan, Ö. İ. (2003). Müşteri tatmini kapsamında öğrenci memnuniyetinin ölçülmesi ve dokuz eylül üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), 130-151.
  • Vedder, P. (1994). Global measures for the quality of education; a help to developing countries? International Review of Education, 40(1), 5-17.
  • West, D. C. (1984). Providing quality education for the 1980’s, association of America Colleges. Liberal Education, 70(2), 153-156. Please cite as:
  • Özçetin, S., & Gök, R. (2017). Measuring satisfaction levels of Akdeniz university faculty of education students in terms of service quality. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 7(1), 289-299. http://ebad-jesr.com/
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76HN38HB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serdar Özçetin

Ramazan Gök Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özçetin, S., & Gök, R. (2017). Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in terms of Service Quality. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 289-299.
AMA Özçetin S, Gök R. Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in terms of Service Quality. EBAD - JESR. Nisan 2017;7(1):289-299.
Chicago Özçetin, Serdar, ve Ramazan Gök. “Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in Terms of Service Quality”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7, sy. 1 (Nisan 2017): 289-99.
EndNote Özçetin S, Gök R (01 Nisan 2017) Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in terms of Service Quality. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7 1 289–299.
IEEE S. Özçetin ve R. Gök, “Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in terms of Service Quality”, EBAD - JESR, c. 7, sy. 1, ss. 289–299, 2017.
ISNAD Özçetin, Serdar - Gök, Ramazan. “Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in Terms of Service Quality”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7/1 (Nisan 2017), 289-299.
JAMA Özçetin S, Gök R. Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in terms of Service Quality. EBAD - JESR. 2017;7:289–299.
MLA Özçetin, Serdar ve Ramazan Gök. “Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in Terms of Service Quality”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 1, 2017, ss. 289-9.
Vancouver Özçetin S, Gök R. Measuring Satisfaction Levels of Akdeniz University Faculty of Education Students in terms of Service Quality. EBAD - JESR. 2017;7(1):289-9.