Examining Attitudes of Physical Education and Pre-school Teacher Candidates' Towards Anatomy Course
Yıl 2020,
Cilt: 1 Sayı: 3, 215 - 224, 30.12.2020
Hacı Bayram Temur
,
Ramazan Ceylan
,
Salih Öner
Öz
The present study was aimed to examine the attitudes of physical education and preschool teacher candidates towards anatomy lesson. The current study was conducted with 100 teacher candidate with descriptive research design. “Anatomy Attitude Scale” was applied to the participants. T test and one way Anova tests were used in analyzing the data obtained. As a result of the analysis, it was seen that there was no significant difference in terms of Anatomy attitude scale scores, gender, department, and university placement scores. On the other hand, it was found that the anatomy attitude scale scores of the participants differed at the level according to the high school they graduated from, and according to the age variable. Although the scores of the departments were different, attitude scale scores were not different. It can be said that the similarity in the readiness of the students is effective in the conclusion.
Kaynakça
- Aladwani, A. M., & Palvia, P. C. (2002). Developing and validating an instrument for measuring user-perceived web quality. Information & Management, 39(6), 467-476.
- Atik, A. D., & Erkoç, F. (2015). Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 5 (2) , 211-244
- Bahçeci, D. (2006). Anatomi dersinde portfolyo kullanmanın öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi (Tez No: 215382) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi- Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
- Cankur, Ş., Kanbir O. (2010). Spor anatomisi. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları.
- Chan, W. P., Wu, T. Y., Hsieh, M. S., Chou, T. Y., Wong, C. S., Fang, J. T. , Hong, C. Y., & Tzeng, C. R. (2012). Students’ viev upon graduation: a survey of medical education in Taiwan. BMC Medical Education 22, 120-127.
- Ekici, G. (2000). Biyoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6(4), 609-620.
Erkus, A. (2003). Psikometri uzerine yazılar. Türk Psikologlar Dernegi Yayinlari, 24, 34-72.
- Hansen, R. S. (1992). A multidimensional scale for measuring business ethics: A purification and refinement. Journal of Business Ethics, 11(7), 523-534.
- Hogg, M. A., & Vaughan, M. G. (2007). Sosyal Psikoloji, (Çev. İbrahim Yıldız ve Aydın Gelmez). Ütopya Yayınevi.
- İnceoglu, M. (2004). Tutum-Algı Iletisim. Kesit Tanıtım Ltd. Sti.
- Kağıtçıbaşı, Ç. İ. (1996). İnsanlar (9. Baskı). Evrim Yayınları.
- Kahn, JH (2006). Factor analysis in counseling psychology research, training and practice: Principles, advances and application. Counseling Psychology, 34(5), 684-718.
- Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi (21. baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
- Kunt, H. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin insan anatomisi ve fizyolojisi dersi eğitimi üzerine görüşlerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 408-423.
- Lackney, J. (1998). 12 design principles based on brain-based learning research. Indus Training and Research Institute, 1-5.
- Lok, S., Tasgin, E., & Bastug, G. (2011). Comparision of university students aganist to anatomy lesson. Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport/Science, Movement and Health, 11(1), 59-63.
- Lök, S., Tekin, M., & Yıldız, M. (2010). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin insan anatomisi ve kinesyoloji dersine olan tutumlarının değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 10-17.
- McMillan, J.W. & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry (Six Edition). Pearson
- Önel, A. (2019). Sağlık ve eğitim temelinde insan anatomisi ve fizyolojisi, (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Serin, E., & Zambak, Ö. (2020). Beden eğitimi antrenörlük eğitimi ve hemşirelik eğitimi öğrencilerinin anatomi dersine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Germenica Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 15-26.
- TC Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Ortaöğretim genel müdürlüğü, insan anatomisi öğretim programı. MEB.
- Triepels, C. P. R., Koppes, D. M., Van Kuijk, S. M. J., Popeijus, H. E., Lamers, W. H., Van Gorp, T., ... & Notten, K. J. B. (2018). Medical students’ perspective on training in anatomy. Annals of Anatomy-Anatomischer Anzeiger, 217, 60-65.
- Ulutaş, A., Demir, E., & Yayan, E. H. (2017). Motor gelişim eğitim programının 5-6 yaş çocukların kaba ve ince motor becerilerine etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1523-1538.
- Yılmaz, M., Çimen, O., Karakaya, F., & Üçüncü, G. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının insan anatomisi ve fizyoloji dersine yönelik sınav kaygılarına neden olan durumlar ve kaygı durumunu azaltan etkenler. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(1), 1-18.
Beden Eğitimi ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Anatomi Dersine Karşı Tutumlarının İncelenmesi
Yıl 2020,
Cilt: 1 Sayı: 3, 215 - 224, 30.12.2020
Hacı Bayram Temur
,
Ramazan Ceylan
,
Salih Öner
Öz
Bu çalışma beden eğitimi ve okul öncesi öğretmeni adaylarının anatomi dersine karşı tutumlarını incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma 100 öğretmen adayı ile betimsel araştırma modeli ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri beden eğitimi ve okul öncesi öğretmeni adaylarından “Anatomi Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, t-testi ve one way Anova testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, anatomi tutum ölçeği puanlarının, cinsiyet, bölüm, üniversiteye yerleşme puanları açısından anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür. Buna karşın, katılımcıların, anatomi tutum ölçek puanlarının mezun oldukları lise alanına göre ve yaş değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmen adaylarının bölümlere yerleşme puanları farklı olmasına rağmen tutum ölçeği puanları farklılık göstermemiştir.
Kaynakça
- Aladwani, A. M., & Palvia, P. C. (2002). Developing and validating an instrument for measuring user-perceived web quality. Information & Management, 39(6), 467-476.
- Atik, A. D., & Erkoç, F. (2015). Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 5 (2) , 211-244
- Bahçeci, D. (2006). Anatomi dersinde portfolyo kullanmanın öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi (Tez No: 215382) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi- Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
- Cankur, Ş., Kanbir O. (2010). Spor anatomisi. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları.
- Chan, W. P., Wu, T. Y., Hsieh, M. S., Chou, T. Y., Wong, C. S., Fang, J. T. , Hong, C. Y., & Tzeng, C. R. (2012). Students’ viev upon graduation: a survey of medical education in Taiwan. BMC Medical Education 22, 120-127.
- Ekici, G. (2000). Biyoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6(4), 609-620.
Erkus, A. (2003). Psikometri uzerine yazılar. Türk Psikologlar Dernegi Yayinlari, 24, 34-72.
- Hansen, R. S. (1992). A multidimensional scale for measuring business ethics: A purification and refinement. Journal of Business Ethics, 11(7), 523-534.
- Hogg, M. A., & Vaughan, M. G. (2007). Sosyal Psikoloji, (Çev. İbrahim Yıldız ve Aydın Gelmez). Ütopya Yayınevi.
- İnceoglu, M. (2004). Tutum-Algı Iletisim. Kesit Tanıtım Ltd. Sti.
- Kağıtçıbaşı, Ç. İ. (1996). İnsanlar (9. Baskı). Evrim Yayınları.
- Kahn, JH (2006). Factor analysis in counseling psychology research, training and practice: Principles, advances and application. Counseling Psychology, 34(5), 684-718.
- Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi (21. baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
- Kunt, H. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin insan anatomisi ve fizyolojisi dersi eğitimi üzerine görüşlerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 408-423.
- Lackney, J. (1998). 12 design principles based on brain-based learning research. Indus Training and Research Institute, 1-5.
- Lok, S., Tasgin, E., & Bastug, G. (2011). Comparision of university students aganist to anatomy lesson. Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport/Science, Movement and Health, 11(1), 59-63.
- Lök, S., Tekin, M., & Yıldız, M. (2010). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin insan anatomisi ve kinesyoloji dersine olan tutumlarının değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 10-17.
- McMillan, J.W. & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry (Six Edition). Pearson
- Önel, A. (2019). Sağlık ve eğitim temelinde insan anatomisi ve fizyolojisi, (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Serin, E., & Zambak, Ö. (2020). Beden eğitimi antrenörlük eğitimi ve hemşirelik eğitimi öğrencilerinin anatomi dersine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Germenica Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 15-26.
- TC Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Ortaöğretim genel müdürlüğü, insan anatomisi öğretim programı. MEB.
- Triepels, C. P. R., Koppes, D. M., Van Kuijk, S. M. J., Popeijus, H. E., Lamers, W. H., Van Gorp, T., ... & Notten, K. J. B. (2018). Medical students’ perspective on training in anatomy. Annals of Anatomy-Anatomischer Anzeiger, 217, 60-65.
- Ulutaş, A., Demir, E., & Yayan, E. H. (2017). Motor gelişim eğitim programının 5-6 yaş çocukların kaba ve ince motor becerilerine etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1523-1538.
- Yılmaz, M., Çimen, O., Karakaya, F., & Üçüncü, G. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının insan anatomisi ve fizyoloji dersine yönelik sınav kaygılarına neden olan durumlar ve kaygı durumunu azaltan etkenler. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(1), 1-18.