Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: 2, 143 - 152, 30.12.2020

Öz

Kaynakça

  • [1] Çakmak, E. (2014). Atölye Tipi Üretim Yapan Sanayi İşletmelerinde İş Sağlığı ve Güvenliği.T.C Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim Uzmanlığı Tezi. 249s
  • [2] Sarıkaya, H. (2014). Özçelik mermer fabrikasında iş güvenliği ve risk analiziDoktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.139s.
  • [3] Qureshi, K. N., Abdullah, A. H. (2013). A survey on intelligent transportation systems. Middle-East Journal of Scientific Research, 15(5), 629-642.
  • [4] Karamanoğlu, Y., Kendı̇rlı̇, Z,, Özbı̇lger, H. (2020). Tesislerde Yangına Karşı Risk Seviyelerinin Hesaplanması: Askeri Tesis Örneği. Afet ve Risk Dergisi, 3 (1), 1-19.
  • [5] Damat, A., Utlu, Z. (2018). İstanbul Metro İstasyonlarında İş Güvenlik Uygulamaları. Demiryolu Mühendisliği, (8), 52-69.
  • [6] Özkılıç, Ö. (2005). İş Sağlığı ve Güvenliği, Yönetim Sistemleri ve Risk Değerlendirme Metodolojileri. TİSK Yayınları, Ankara.ss.7-14.
  • [7] https://www.metro.istanbul/yolcuhizmetleri/yolcuistatistikleri (Erişim Tarihi: 20.10.2020)

İSTANBUL T1 VE T4 TRAMVAYI BÖLGESEL İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMASI

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: 2, 143 - 152, 30.12.2020

Öz

Türkiye'de artan nüfusla birlikte araç sayısı da artıyor. Araç sayılarının artmasıyla trafik sorunu ortaya çıkmaktadır. Trafik sorununu en aza indirgeyebilmek için metropol şehirlerde tramvay gibi ulaşımı kolaylaştıracak akıllı ulaşım araçları kullanılmaktadır. İstanbul'da iki milyondan fazla yolcu tramvay hattını kullanmaktadır. Tramvaylarda yolcuların hattı güvenli bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli güvenlik önlemleri alınması gereklidir. Tramvaylarda yapım aşamasında olduğu gibi işletme esnasında da iş güvenliği önlemleri alınmalıdır. Tramvaylarda, araca binerken boşluğa düşme, çarpma vb. gibi kazalar meydana gelmektedir. Tramvay hattında; trene inip binerken, uyarı levhaları, acil çıkış kapıları, istasyon giriş ve çıkışlarında, tramvay ve yaya ya da araçlar ile temas halinde olması durumu gibi iş güvenliği uygulamalarına örnek verilebilir. Bu tür kazaların gerekli risk analizi yapılarak bu kazaları ortadan kaldırmak ya da en aza indirmek amaçlanmıştır. Fine-Kinney ve 5x5 Matris risk analiz metodları kullanılmıştır. Değerlendirme neticesinde Finne-Kinney metodu 5x5 Matris metoduna göre daha hassas sonuçlar verdiği ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • [1] Çakmak, E. (2014). Atölye Tipi Üretim Yapan Sanayi İşletmelerinde İş Sağlığı ve Güvenliği.T.C Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim Uzmanlığı Tezi. 249s
  • [2] Sarıkaya, H. (2014). Özçelik mermer fabrikasında iş güvenliği ve risk analiziDoktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.139s.
  • [3] Qureshi, K. N., Abdullah, A. H. (2013). A survey on intelligent transportation systems. Middle-East Journal of Scientific Research, 15(5), 629-642.
  • [4] Karamanoğlu, Y., Kendı̇rlı̇, Z,, Özbı̇lger, H. (2020). Tesislerde Yangına Karşı Risk Seviyelerinin Hesaplanması: Askeri Tesis Örneği. Afet ve Risk Dergisi, 3 (1), 1-19.
  • [5] Damat, A., Utlu, Z. (2018). İstanbul Metro İstasyonlarında İş Güvenlik Uygulamaları. Demiryolu Mühendisliği, (8), 52-69.
  • [6] Özkılıç, Ö. (2005). İş Sağlığı ve Güvenliği, Yönetim Sistemleri ve Risk Değerlendirme Metodolojileri. TİSK Yayınları, Ankara.ss.7-14.
  • [7] https://www.metro.istanbul/yolcuhizmetleri/yolcuistatistikleri (Erişim Tarihi: 20.10.2020)
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Koçak 0000-0002-4519-4561

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 30 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçak, İ. (2020). İSTANBUL T1 VE T4 TRAMVAYI BÖLGESEL İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMASI. Electronic Letters on Science and Engineering, 16(2), 143-152.