Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Engineering Education Problems and Solution Suggestions

Yıl 2018, Cilt: 9 , 284 - 288, 18.08.2018

Öz

Engineering
is to apply scientific and mathematical principles with technology for the
benefit of mankind. The engineer must have certain theoretical and practical
knowledge to be able to do his work, while the fundamental of theoretical
knowledge is directly related to the knowledge of science and mathematics.
Turkey’s PISA score is far below the OECD average, ÖSYS results confirms this
fact. For example, the net correct answered numbers of the questions the
students who settled in the Department of Electronics and Communication
Engineering of Namık Kemal University Corlu Engineering Faculty in 2016; For
LYS1 Mathematics it is 16.9 for 50 questions, for LYS1 Geometry it is 7.7 for
30 questions and for LYS1 Physics is 5.5 for 30 questions. For evening education,
the correct answers are as follows; 11.7, 4.3 and 4.1 respectively. ABET
criteria and OSYS scores were examined and the reasons for the failure of
students who settled in some engineering faculties were examined. In 2015, YÖK
has initiated the practice of "restricting according to success" in
engineering programs. In this study, it was concluded that the achievement
rates of the students for the basic courses were compared with the OSYS success
rank by taking the department as an example and it was inadequate to limit it
according to success rank. In 2015, The Higher
Education Council has started "The Application of The Restriction in Rank
of Success in Programs for the Professional Execution".
  In this study, by taking NKU ÇMF, Department
of Electronics and Telecommunication Engineering as an example, the success
rate of the students for the basic courses are compared with the success rank
of these students in the OSYS and it is concluded that the current method is
not adequate for achieving the desired outcomes.

Kaynakça

  • ABET. (2017). 2018-2019 Criteria for Accrediting Engineering Technology Programs. Akdeniz, R. (2001). Devlet üniversitelerimizdeki Temel Sorunlar Üzerine, Cumhuriyet Bilim Teknik, Sayı: 739, Sayfa: 17-19. (in Turkish) Akdeniz, R., Aydın, H. (2003). Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. II. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Sayfa:1-6, Ege Üniversitesi, İzmir, 15-17 Ekim. (in Turkish) BUMKO, (2016). 2016. Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu. (Erişim Tarihi:18.04.2017).http://www.bumko.gov.tr/TR,916/merkezi-yonetim-butce-gerceklesmeleri-ve-beklentiler-raporu.html (in Turkish) EMO, (2012). EEBB İş Alanları, Elektrik-Elektronik-Bilgisayar-Biyomedikal (2012), EMO Yayın No:GY/2012/11, ISBN:978-605-01-0324-3. (in Turkish) EMO, (27.03.2017). Elektrik Mühendisleri Odası Basın Açıklaması, EMO 2016 Yılı Mühendislik İstihdamı ve Mesleki Alan Araştırması. (in Turkish) MEB, (2015).Uluslararası öğrenci değerlendirme programı, Pisa 2015 Ulusal Raporu, ISBN:978-975-11-4337-2 (in Turkish) Öze, M. (2011). Türkiye'de yükseköğretimde büyüme ve öğretim üyesi arzı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt:1, Sayı:1, Sayfa:23-26, E-ISSN:2146-5967. (in Turkish) YÖK, (10.04.2017). https://yokatlas.yok.gov.tr, (Erişim Tarihi:10.04.2017) (in Turkish) YÖK, (13.12.2015). Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Duyurusu. (in Turkish) YÖK, (2000). Türk yükseköğretiminin bugünkü durumu. Ankara. YÖK. (in Turkish) YÖK, (18.04.2017). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, (Erişim Tarihi:18.04.2017). https://istatistik.yok.gov.tr (in Turkish)
Yıl 2018, Cilt: 9 , 284 - 288, 18.08.2018

Öz

Kaynakça

  • ABET. (2017). 2018-2019 Criteria for Accrediting Engineering Technology Programs. Akdeniz, R. (2001). Devlet üniversitelerimizdeki Temel Sorunlar Üzerine, Cumhuriyet Bilim Teknik, Sayı: 739, Sayfa: 17-19. (in Turkish) Akdeniz, R., Aydın, H. (2003). Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. II. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Sayfa:1-6, Ege Üniversitesi, İzmir, 15-17 Ekim. (in Turkish) BUMKO, (2016). 2016. Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu. (Erişim Tarihi:18.04.2017).http://www.bumko.gov.tr/TR,916/merkezi-yonetim-butce-gerceklesmeleri-ve-beklentiler-raporu.html (in Turkish) EMO, (2012). EEBB İş Alanları, Elektrik-Elektronik-Bilgisayar-Biyomedikal (2012), EMO Yayın No:GY/2012/11, ISBN:978-605-01-0324-3. (in Turkish) EMO, (27.03.2017). Elektrik Mühendisleri Odası Basın Açıklaması, EMO 2016 Yılı Mühendislik İstihdamı ve Mesleki Alan Araştırması. (in Turkish) MEB, (2015).Uluslararası öğrenci değerlendirme programı, Pisa 2015 Ulusal Raporu, ISBN:978-975-11-4337-2 (in Turkish) Öze, M. (2011). Türkiye'de yükseköğretimde büyüme ve öğretim üyesi arzı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt:1, Sayı:1, Sayfa:23-26, E-ISSN:2146-5967. (in Turkish) YÖK, (10.04.2017). https://yokatlas.yok.gov.tr, (Erişim Tarihi:10.04.2017) (in Turkish) YÖK, (13.12.2015). Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Duyurusu. (in Turkish) YÖK, (2000). Türk yükseköğretiminin bugünkü durumu. Ankara. YÖK. (in Turkish) YÖK, (18.04.2017). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, (Erişim Tarihi:18.04.2017). https://istatistik.yok.gov.tr (in Turkish)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Rafet Akdenız Bu kişi benim

Hasan Demır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9

Kaynak Göster

APA Akdenız, R., & Demır, H. (2018). Engineering Education Problems and Solution Suggestions. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 284-288.