Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Impact of Teacher Candidates on Effective Use of Information by Identifying Web Pages Prepared for Social Studies

Yıl 2018, Cilt: 9 , 295 - 298, 18.08.2018

Öz

The goal of contemporary education is; is to train people
who produce knowledge, who use knowledge, who have acquired continuous learning
habits and who have the knowledge of creative nature. Today, the rapid
development of computer and internet technology is the end result, it is
inevitable to utilize these technologies in the field of education. Through web
pages located in the internet world, individuals contribute to the development
of research skills, critical thinking skills by sharing their works and ideas.
This study was carried out in order to determine the effect of social studies
teacher candidates on the ability to use the technology effectively by preparing
a web page. This study was conducted using qualitative research techniques. The
study group of the study was conducted with 20 students in total, with 5
teacher candidates for each grade level. The data were collected with these
semi-structured interview forms. It was determined that prospective teachers
used web pages effectively, obtained information by using search engines,
learned application programs and got a critical view on technology in the
obtained data. On the basis of the results obtained, suggestions such as the
necessity of using web technologies in all courses have been made.

Kaynakça

  • Ata, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojilerini kullanım durumları ile bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü). Bartlett Bragg, A., (2006). Reflections on Pedagogy: Reframing Practice to Foster Informal Learning With Social Software, Birişçi, S., & Metin, M. (2009). Fen Konularına Yönelik Web Sayfası Hazırlama Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Teknolojisini Kullanabilme Becerilerini Nasıl Etkiler?. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2). Hacat, S. O. (2018a). Assessment of the Basic Law Lesson Consistent with the Opinions of Social Studies Pre-Service Teachers. International Journal of Higher Education, 7(1), 103-110. Hacat, S. O. (2018b). Opinions of Middle School Students on the Justice Concept within the Framework of Social Studies Education. International Journal of Higher Education, 7(2), 210. Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kalın, Ö. U. (2017b). Analysis of 7 th Grade Social Studies Course Book According to Different Readability Formulas. International Online Journal of Educational Sciences, 9(4). Karahan, M., & İzci, E. (2001). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Düzeyleri ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 150. Koçoğlu, E. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının, Okul Yöneticilerinde Olması Gereken Demokratik Tutum Ve Davranışlara İlişkin Algıları &60; Br&62; Social Studies Teacher Candidates Perceptions Of School Principals Should Not Have Democratic Attitudes And Behaviours. Turkish Studies, 8(6), 413-430. Koçoğlu, E. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin İmgesel Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3). Koçoğlu, E. (2015). Social Studies Teachers' Perspective of Religion Education in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1). MEB (2006). Tedp Temel Eğitime Destek Projesi “Öğretmen Eğitimi Bileşeni”: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi,69(2590), 14 91-1540. Mejias, U., (2005). Nomad's guide to learning and social software, Özerbaş, M. A., & Mart, Ö. A. (2017). İngilizce Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Kullanımına İlişkin Görüş Ve Kullanım Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3). Sağlam, F. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin derslerinde bilgi teknolojisi kaynaklarından yararlanma öz-yeterlilikleri ve etki algılarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Yeditepe Üniversitesi, İstanbul Şad, S. N., & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1). Tezci, E. (2011). Turkish primary school teachers' perceptions of school culture regarding ıct ıntegration. Educational Technology Research and Development, 59(3), 429-443. Ulaş, H., ve Ozan C. (2010). Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri açısından yeterlilik düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 63-84. Ulu Kalin, Ö. (2017a). Creating Interactive Student Workbook for Primary Education Social Studies Class and Researching Its Efficiency. Journal of Education and Practice, 8(12), 33-40. Usun, S. (2009). Information and communications technologies (ICT) in teacher education (ITE) programs in the world and Turkey (a comparative review ). Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 331–334. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık. Yılmaz, M. (2007). Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Teknoloji Eğitimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 155-167. Yiğit, N., Alev N., Altun T., Özmen H., & Akyıldız, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Trabzon: Derya Kitap Evi.
Yıl 2018, Cilt: 9 , 295 - 298, 18.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Ata, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojilerini kullanım durumları ile bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü). Bartlett Bragg, A., (2006). Reflections on Pedagogy: Reframing Practice to Foster Informal Learning With Social Software, Birişçi, S., & Metin, M. (2009). Fen Konularına Yönelik Web Sayfası Hazırlama Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Teknolojisini Kullanabilme Becerilerini Nasıl Etkiler?. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2). Hacat, S. O. (2018a). Assessment of the Basic Law Lesson Consistent with the Opinions of Social Studies Pre-Service Teachers. International Journal of Higher Education, 7(1), 103-110. Hacat, S. O. (2018b). Opinions of Middle School Students on the Justice Concept within the Framework of Social Studies Education. International Journal of Higher Education, 7(2), 210. Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kalın, Ö. U. (2017b). Analysis of 7 th Grade Social Studies Course Book According to Different Readability Formulas. International Online Journal of Educational Sciences, 9(4). Karahan, M., & İzci, E. (2001). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Düzeyleri ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 150. Koçoğlu, E. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının, Okul Yöneticilerinde Olması Gereken Demokratik Tutum Ve Davranışlara İlişkin Algıları &60; Br&62; Social Studies Teacher Candidates Perceptions Of School Principals Should Not Have Democratic Attitudes And Behaviours. Turkish Studies, 8(6), 413-430. Koçoğlu, E. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin İmgesel Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3). Koçoğlu, E. (2015). Social Studies Teachers' Perspective of Religion Education in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1). MEB (2006). Tedp Temel Eğitime Destek Projesi “Öğretmen Eğitimi Bileşeni”: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi,69(2590), 14 91-1540. Mejias, U., (2005). Nomad's guide to learning and social software, Özerbaş, M. A., & Mart, Ö. A. (2017). İngilizce Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Kullanımına İlişkin Görüş Ve Kullanım Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3). Sağlam, F. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin derslerinde bilgi teknolojisi kaynaklarından yararlanma öz-yeterlilikleri ve etki algılarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Yeditepe Üniversitesi, İstanbul Şad, S. N., & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1). Tezci, E. (2011). Turkish primary school teachers' perceptions of school culture regarding ıct ıntegration. Educational Technology Research and Development, 59(3), 429-443. Ulaş, H., ve Ozan C. (2010). Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri açısından yeterlilik düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 63-84. Ulu Kalin, Ö. (2017a). Creating Interactive Student Workbook for Primary Education Social Studies Class and Researching Its Efficiency. Journal of Education and Practice, 8(12), 33-40. Usun, S. (2009). Information and communications technologies (ICT) in teacher education (ITE) programs in the world and Turkey (a comparative review ). Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 331–334. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık. Yılmaz, M. (2007). Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Teknoloji Eğitimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 155-167. Yiğit, N., Alev N., Altun T., Özmen H., & Akyıldız, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Trabzon: Derya Kitap Evi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Ozkan Akman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9

Kaynak Göster

APA Akman, O. (2018). Impact of Teacher Candidates on Effective Use of Information by Identifying Web Pages Prepared for Social Studies. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 295-298.