Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Feminist Discourse Specific to Ulviye Mithat (U.) Between 1935-37 in Cyprus

Yıl 2018, Cilt: 10 , 61 - 67, 12.09.2018

Öz

Although Cyprus was under control of
United Kingdom from 1878 to 1960 movements which affect Turkey were also
affecting Turkish Cypriots who were living in Cyprus. 5th of December is a
meaningful day in our calendars because the Turkish women earn their right to
vote and stand for the election in 1934.Ulviye Mithat (U.) was born in 1906 in
Kastamonu, Turkey; married to a Turkish Cypriot then moved to the island in
1923. She lived in Cyprus until 1940. Between 1935-37 she wrote articles in
local newspapers called Ses and Embros about women's rights. She was the most-
of best knowledge of author- criticized columnist because of her modernist,
egalitarian and reformist ideas of her. In this paper Discourse-Historical
Approach from Reisigl and Wodak was used in order to find discourses specific
to Ulviye Mithat between 1935-37 in Cyprus. As a result, although Ulviye Mithat
was write in 1930's her ideas about women's rights and gender equality is far
beyond of her era.

Kaynakça

  • Altunel, M. (2015). Evli Kadının Soyadı, Adalet Dergisi, 51:177-200. Avcı, M. (2016). Osmanlı Devleti’nde Kadın Hakları ve Kadın Haklarının Gelişimi İçin Mücadele Eden Öncü Kadınlar, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi(TAED), 55: 225-254. Aydın, H.2015). Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Türkiye’de Kadın, Curr Res Soc Sci, 1(3):84-96. Azgın, F. (1998). Ulviye Mithat Feminist Buluşma. Kıbrıs: Ultra Baskı Ltd. Beratlı, N. (2015). Kıbrıslı Türklerin Tarihi. Lefkoşa. Galeri Kültür Yayınları. Berktay, F. (2004). Kadınların İnsan Haklarının Gelişimi ve Türkiye, Sivil Toplum ve Demokrasi Konferans Yazıları, No:7. İstanbul. Cicioğlu, H. (1983). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Eğitimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16(2): 209-224. Çelik, Ş. (2012). To Fight for Women’s Rights from a Glocal Perspective, Journal of Academic Studies, 54:69-82. Çiftci, H.B. (nd). Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi Ekseninde Türkiye’de Başörtüsü ve Başörtüsü Yasağı, https://www.academia.edu/35068058/_Toplumsal_Cinsiyet_Sosyolojisi_Ekseninde_T%C3%BCrkiyede_Ba%C5%9F%C3%B6rt%C3%BCs%C3%BC_ve_Ba%C5%9F%C3%B6rt%C3%BCs%C3%BC_Yasa%C4%9F%C4%B1_. Erişim Tarihi: 17/04/2018. Emgili, F. (2015). İngiliz Yönetiminde Kıbrıs Türkleri ve Atatürk Devrimlerine Bakışları, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41): 381-396. Hall, S. (1996). Introduction: Who Needs Identity? In S. Hall & P. Du Gay, Questions of Cultural Identity (1st ed., pp.1-17). London: Sage. Kılıçoğlu Yılmaz, K. (2014). Kadının Bitmeyen Soyadı Sorunu, Ankara Barosu Dergisi:581-592. KKTC Devlet Planlama Örgütü, 2006 Nüfus ve Kont Sayımı, http://nufussayimi.devplan.org/Kesin-sonuc-index.html. Erişim Tarihi:17/04/2018. Öcal Apaydın, B. (2015). Son Yargı kararları Işığında Soyadı Meselesi Çözüme Kavuşturulmuş mudur?, İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 6(2):425-458. Öz, K. (2016). Kıbrıs Türk Kimliği İnşasında Atatürk İlke ve İnkılaplarının Etkisi, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(5), 1262-1291. Özkul, A.E., Tufan, H. ve Özsezer, M. (2017). Osmanlı Dönemi’nden İngiliz İdaresine Kıbrıs Türk Temel Eğitimi’nin Modernleşmesi ve Toplumsallaşması, Journal of History Culture and Art Research, 6(2): 565-584. Reisigl, M., & Wodak, R. (2001). Discourse and discrimination. London: Routledge. Reisigl, M., and Wodak, R. (2009). The discourse-historical approach (DHA). In Meyer, M. and Wodak, M. (Ed.), Methods of Critical Discourse Analysis (2nd revised ed., pp. 87-121). Los Angeles, London and New Delhi: Sage. Reisigl, M. (2017). The Discourse-Historical Approach, 44-59. from Flowerdew, J., & Richardson, J. (2018). The Routledge handbook of critical discourse studies. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge. Tor, H. ve Ağlı, E. (2016). Kadın ve Eğitim, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5: 67-74. Toruk, İ. (2011). “Türkiye’de Başörtüsü Sorunu ve Yazılı Medyada Sunumu”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Elektronik Sürüm) 30, 483–514. http://www.turkiyat.selcuk.edu.tr/pdfdergi/s30/19.pdf. Erişim Tarihi:18/04/2018. Türkiye İstatistik Kurumu (2017). İstatistiklerle Kadın, Haber Bülteni,07 Mart 2017, www.tuik.gov.tr/PdfGetir.do?id=24643. Erişim Tarihi: 17/04/2018. Uluğ, Ö.M. (2015). ‘Soyadım kimliğimdir, evlenince kaybolmamalıdır’: Hegemonik erkeklik ile Medeni Kanunu’nun 187. Maddesi arasındaki ilişkiye eleştirel bir bakış, FE Dergi. Feminist Eleştiri 7(2): 45-58. Wodak, R. (2015). Critical Discourse Analysis, Discourse-Historical Approach, In the International Encyclopedia of Language and Social Interaction, First Edition (p: 1-14), Karen Tracy (General Editor) John Wiley & Sons. Wodak, R. & de Cillia, R. (2007). Commemorating the past: the discursive construction of official narratives about the ‘Rebirth of the Second Austrian Republic’. Discourse and Communication, 1(2), 337-363.
Yıl 2018, Cilt: 10 , 61 - 67, 12.09.2018

Öz

Kaynakça

  • Altunel, M. (2015). Evli Kadının Soyadı, Adalet Dergisi, 51:177-200. Avcı, M. (2016). Osmanlı Devleti’nde Kadın Hakları ve Kadın Haklarının Gelişimi İçin Mücadele Eden Öncü Kadınlar, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi(TAED), 55: 225-254. Aydın, H.2015). Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Türkiye’de Kadın, Curr Res Soc Sci, 1(3):84-96. Azgın, F. (1998). Ulviye Mithat Feminist Buluşma. Kıbrıs: Ultra Baskı Ltd. Beratlı, N. (2015). Kıbrıslı Türklerin Tarihi. Lefkoşa. Galeri Kültür Yayınları. Berktay, F. (2004). Kadınların İnsan Haklarının Gelişimi ve Türkiye, Sivil Toplum ve Demokrasi Konferans Yazıları, No:7. İstanbul. Cicioğlu, H. (1983). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Eğitimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16(2): 209-224. Çelik, Ş. (2012). To Fight for Women’s Rights from a Glocal Perspective, Journal of Academic Studies, 54:69-82. Çiftci, H.B. (nd). Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi Ekseninde Türkiye’de Başörtüsü ve Başörtüsü Yasağı, https://www.academia.edu/35068058/_Toplumsal_Cinsiyet_Sosyolojisi_Ekseninde_T%C3%BCrkiyede_Ba%C5%9F%C3%B6rt%C3%BCs%C3%BC_ve_Ba%C5%9F%C3%B6rt%C3%BCs%C3%BC_Yasa%C4%9F%C4%B1_. Erişim Tarihi: 17/04/2018. Emgili, F. (2015). İngiliz Yönetiminde Kıbrıs Türkleri ve Atatürk Devrimlerine Bakışları, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41): 381-396. Hall, S. (1996). Introduction: Who Needs Identity? In S. Hall & P. Du Gay, Questions of Cultural Identity (1st ed., pp.1-17). London: Sage. Kılıçoğlu Yılmaz, K. (2014). Kadının Bitmeyen Soyadı Sorunu, Ankara Barosu Dergisi:581-592. KKTC Devlet Planlama Örgütü, 2006 Nüfus ve Kont Sayımı, http://nufussayimi.devplan.org/Kesin-sonuc-index.html. Erişim Tarihi:17/04/2018. Öcal Apaydın, B. (2015). Son Yargı kararları Işığında Soyadı Meselesi Çözüme Kavuşturulmuş mudur?, İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 6(2):425-458. Öz, K. (2016). Kıbrıs Türk Kimliği İnşasında Atatürk İlke ve İnkılaplarının Etkisi, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(5), 1262-1291. Özkul, A.E., Tufan, H. ve Özsezer, M. (2017). Osmanlı Dönemi’nden İngiliz İdaresine Kıbrıs Türk Temel Eğitimi’nin Modernleşmesi ve Toplumsallaşması, Journal of History Culture and Art Research, 6(2): 565-584. Reisigl, M., & Wodak, R. (2001). Discourse and discrimination. London: Routledge. Reisigl, M., and Wodak, R. (2009). The discourse-historical approach (DHA). In Meyer, M. and Wodak, M. (Ed.), Methods of Critical Discourse Analysis (2nd revised ed., pp. 87-121). Los Angeles, London and New Delhi: Sage. Reisigl, M. (2017). The Discourse-Historical Approach, 44-59. from Flowerdew, J., & Richardson, J. (2018). The Routledge handbook of critical discourse studies. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge. Tor, H. ve Ağlı, E. (2016). Kadın ve Eğitim, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5: 67-74. Toruk, İ. (2011). “Türkiye’de Başörtüsü Sorunu ve Yazılı Medyada Sunumu”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Elektronik Sürüm) 30, 483–514. http://www.turkiyat.selcuk.edu.tr/pdfdergi/s30/19.pdf. Erişim Tarihi:18/04/2018. Türkiye İstatistik Kurumu (2017). İstatistiklerle Kadın, Haber Bülteni,07 Mart 2017, www.tuik.gov.tr/PdfGetir.do?id=24643. Erişim Tarihi: 17/04/2018. Uluğ, Ö.M. (2015). ‘Soyadım kimliğimdir, evlenince kaybolmamalıdır’: Hegemonik erkeklik ile Medeni Kanunu’nun 187. Maddesi arasındaki ilişkiye eleştirel bir bakış, FE Dergi. Feminist Eleştiri 7(2): 45-58. Wodak, R. (2015). Critical Discourse Analysis, Discourse-Historical Approach, In the International Encyclopedia of Language and Social Interaction, First Edition (p: 1-14), Karen Tracy (General Editor) John Wiley & Sons. Wodak, R. & de Cillia, R. (2007). Commemorating the past: the discursive construction of official narratives about the ‘Rebirth of the Second Austrian Republic’. Discourse and Communication, 1(2), 337-363.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Zihniye Okray Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10

Kaynak Göster

APA Okray, Z. (2018). Feminist Discourse Specific to Ulviye Mithat (U.) Between 1935-37 in Cyprus. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 10, 61-67.