Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 15, 121 - 125, 14.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Aslan, A. K. (2001). Eğitimin Toplumsal Temelleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 16-30. Çetin, K. (2003). Türk Eğitim Tarihinde Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgilerin Tarihsel Süreci. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1-2). Deveci, H. (2009). Sosyal Bilgiler Dersinde Kültürden Yararlanma: Öğretmen Adaylarının Kültür Portfolyolarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 1-19. Doğanay, A. (2008). Çağdaş Sosyal Bilgiler Anlayışı Işığında Yeni Sosyal Bilgiler Programının Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96. Ergün, M. (1994). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Ocak Yayınları. Kasapoglu, A. (2005). The Study Of Sociology İn Turkish Higher Education. International Education Journal, 6(4), 537-546. Keçe, A. G. M., & Merey, A. G. Z. (2011). İlköğretim Sosyal Bilgiler Kazanımlarının Sosyal Bilimler Disiplinlerine Ve Disiplinlerarası Anlayışa Uygunluğunun Belirlenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 110-139. Selanik Ay, T., Kurtdede Fidan, N., & Ergün, M. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinin Sosyolojik Boyutu. Journal of Kirsehir Education Faculty, 16(1). Yavuzer, H. (2015). Sosyoloji Eğitimi Ve Toplumsal Faydaları. Electronic Turkish Studies, 10(14).

Opinions of Academicians on Teaching Sociology Subjects in Social Studies Course

Yıl 2019, Cilt: 15, 121 - 125, 14.12.2019

Öz

We live in an age of social changes where technological developments reach the highest levels thanks to the level of knowledge achieved. The direction of these changes, in other words, will be the most dynamic and openest part of the society. In spite of this importance that should be given to youth in terms of the future of our society, problems such as unemployment and inflation, especially caused by the inadequacy of the education system in general and the social structure in general, cause the young population to be worried about their future. It would be too optimistic to expect a mass of people who pursue their individual concerns about the future to take action by considering the general interests of society. Sociology starts with life science course in primary schools and continues with social studies course. Sociology is one of the main disciplines of the social studies course which includes many disciplines. The purpose of this research; The aim of this course is to examine the views of academicians about teaching sociology subjects in social studies course. The study group consisted of 4 academicians working in 4 different universities. This research was prepared by using semi-structured interview technique which is one of the qualitative research methods. The data of the study consisted of six open-ended questions with semi-structured views of academics. The analysis of the data was presented by shortening the answers given by the working group. According to the results obtained, social studies course is related to many disciplines, but it is obtained that sociology subjects are given less importance than history and geography course. In our country, suggestions have been made such as giving more place in sociology teaching of sociology due to refugee problem and social events.

Kaynakça

  • Aslan, A. K. (2001). Eğitimin Toplumsal Temelleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 16-30. Çetin, K. (2003). Türk Eğitim Tarihinde Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgilerin Tarihsel Süreci. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1-2). Deveci, H. (2009). Sosyal Bilgiler Dersinde Kültürden Yararlanma: Öğretmen Adaylarının Kültür Portfolyolarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 1-19. Doğanay, A. (2008). Çağdaş Sosyal Bilgiler Anlayışı Işığında Yeni Sosyal Bilgiler Programının Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96. Ergün, M. (1994). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Ocak Yayınları. Kasapoglu, A. (2005). The Study Of Sociology İn Turkish Higher Education. International Education Journal, 6(4), 537-546. Keçe, A. G. M., & Merey, A. G. Z. (2011). İlköğretim Sosyal Bilgiler Kazanımlarının Sosyal Bilimler Disiplinlerine Ve Disiplinlerarası Anlayışa Uygunluğunun Belirlenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 110-139. Selanik Ay, T., Kurtdede Fidan, N., & Ergün, M. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinin Sosyolojik Boyutu. Journal of Kirsehir Education Faculty, 16(1). Yavuzer, H. (2015). Sosyoloji Eğitimi Ve Toplumsal Faydaları. Electronic Turkish Studies, 10(14).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Ozkan Akman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 15

Kaynak Göster

APA Akman, O. (2019). Opinions of Academicians on Teaching Sociology Subjects in Social Studies Course. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 15, 121-125.