Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining Consumers' Expenditure Types in Tourism Marketing: Turkey Example

Yıl 2021, Cilt: 22 , 11 - 17, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1040604

Öz

Many factors such as globalization, the increase in demand in health tourism, the development of welfare, the need for social interaction, the increase in entertainment opportunities, the desire for cultural development of people, the increase in faith-related trips provide the development of tourism marketing. Therefore, it is inevitable for businesses performing marketing activities in the tourism sector to develop new steps and strategies in order to compete sustainably. From this point of view, with this study, it is aimed to examine the most common expenditure types of consumers by making use Turkey 2020 TUIK data. When the data obtained from TUIK is examined, it is understood that personal expenditures are mostly made in tourism, followed by food-beverage and accommodation type expenditures. The lowest expenditure type in Turkey tourism in 2020 is tour services. With this study, it is thought that by examining the expenditure types of tourism consumers, it will help the businesses in the sector in terms of marketing activities and in determining the strategies in the tourism sector.

Kaynakça

  • Acar, A. (2019). Turizmde tüketici davranışını etkileyen faktörler. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 390-394. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijtebs/issue/42202/5086174.
  • Asanbekova, G. (2007). Tüketici davranışı çerçevesinde Türkiye'yi ziyaret eden Rus turistlerin tüketim alışkanlıkları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ateş, İ. & Işık, E. (2010). Türkiye’de lojistik hizmetlerinin gelişiminin ihracattaki büyümeye etkileri, Ekonomi Bilimleri Dergisi, Cilt 2, Sayı 1.
  • Budeanu, A. (2005). Impacts and responsibilities for sustainable tourism: a tour operator’s perspective. Journal of Cleaner Production, 13(2), 89-97.
  • Curkan, S. & Köroğlu, A. (2020). Yerli turistlerin onlıne otel rezervasyonu yapma davranışlarının belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 489-513.DOI: 10.30794/pausbed.689926.
  • Çokal, Z. & Büyükkuru, M. (2018). Güncel pazarlama yöntemlerinin turizm sektöründe uygulanabilirliğine yönelik bir değerlendirme. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 3(2), 53-65. DOI: 10.31822/jomat.489859.
  • Erol G. (2020). Kapadokya bölgesine gelen yerli ve yabancı turistler üzerine dönemsel bir inceleme, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 55(3), 1412-1431 doi: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.06.1381.
  • Göktaş, B. (2019). Denizyolu taşımacılığında müşteri memnuniyetini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen bir süreç yönetimi uygulaması. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 43-62. DOI: 10.33416/baybem.403706.
  • Harbalıoğlu, M., Birol, E. & Kara, O. (2013). Türkiye’de turizm gelirlerinin belirleyicileri, Akademik Bakış Dergisi, Sayı:39, http://www.akademikbakis.org.
  • Hoşcan, N. & Selçuk, I.Ş. (2021). Hanehalkı bütçe anketi kapsamında Türkiye’de paket tur harcamaları, Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt.6 Sayı.2. s. 251-264.
  • llban, M., Akkılıç, M., & Yılmaz, Ö. (2012). Termal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: gönen örneği, Öneri Dergisi, 9(36), 39-51. Retrieved from https://dergipark. org.tr/en/pub/maruoneri/issue/17899/187770.
  • Kocaman, S. (2018). Turizmde elektronik ağızdan ağıza iletişim (ewom) ve Alanya’daki restoran yorumlarının değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. Cilt: 6,Sayı: 4, s. 953 – 973, DOI: https://doi.org/10.21325/jotags.2018.343.
  • Tutar, E., Tutar, F., & Yetişen, H. (2009). Türkiye’de lojistik sektörünün gelişmişlik düzeyinin seçilmiş AB ülkeleri ( Romanya ve Macaristan ) ile karşılaştırmalı bir analizi, KMU ĠĠBF Dergisi Yıl:11 Sayı:17.
  • TUİK, (2021). Retrieved from https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=egitim-kultur-spor-ve-turizm-105&dil=1. ET:15.09.2021.
  • TÜRSAB Raporu, (2020). Covid-19 Sürecinde Türkiye ve Dünya Turizmi Değerlendirmesi, Aralık.
  • Ünal, A. (2019). Turistik tüketicilerin destinasyon seçimi öncesi beklentileri ve satın alma sonrası değerlendirmeleri: Kapadokya örneği. Kapadokya Akademik Bakış, 2(2), 115-140. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/car/issue/44015/483787.
  • Yazıcı-Ayyıldız, A. (2020). Sosyal medyanın pazarlama aracı olarak otel işletmelerinde kullanımı: afyonkarahisar termal otelleri üzerine bir araştırma, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 55(3), 1486-1503. doi: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.06.1345.
Yıl 2021, Cilt: 22 , 11 - 17, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1040604

Öz

Kaynakça

  • Acar, A. (2019). Turizmde tüketici davranışını etkileyen faktörler. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 390-394. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijtebs/issue/42202/5086174.
  • Asanbekova, G. (2007). Tüketici davranışı çerçevesinde Türkiye'yi ziyaret eden Rus turistlerin tüketim alışkanlıkları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ateş, İ. & Işık, E. (2010). Türkiye’de lojistik hizmetlerinin gelişiminin ihracattaki büyümeye etkileri, Ekonomi Bilimleri Dergisi, Cilt 2, Sayı 1.
  • Budeanu, A. (2005). Impacts and responsibilities for sustainable tourism: a tour operator’s perspective. Journal of Cleaner Production, 13(2), 89-97.
  • Curkan, S. & Köroğlu, A. (2020). Yerli turistlerin onlıne otel rezervasyonu yapma davranışlarının belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 489-513.DOI: 10.30794/pausbed.689926.
  • Çokal, Z. & Büyükkuru, M. (2018). Güncel pazarlama yöntemlerinin turizm sektöründe uygulanabilirliğine yönelik bir değerlendirme. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 3(2), 53-65. DOI: 10.31822/jomat.489859.
  • Erol G. (2020). Kapadokya bölgesine gelen yerli ve yabancı turistler üzerine dönemsel bir inceleme, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 55(3), 1412-1431 doi: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.06.1381.
  • Göktaş, B. (2019). Denizyolu taşımacılığında müşteri memnuniyetini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen bir süreç yönetimi uygulaması. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 43-62. DOI: 10.33416/baybem.403706.
  • Harbalıoğlu, M., Birol, E. & Kara, O. (2013). Türkiye’de turizm gelirlerinin belirleyicileri, Akademik Bakış Dergisi, Sayı:39, http://www.akademikbakis.org.
  • Hoşcan, N. & Selçuk, I.Ş. (2021). Hanehalkı bütçe anketi kapsamında Türkiye’de paket tur harcamaları, Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt.6 Sayı.2. s. 251-264.
  • llban, M., Akkılıç, M., & Yılmaz, Ö. (2012). Termal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: gönen örneği, Öneri Dergisi, 9(36), 39-51. Retrieved from https://dergipark. org.tr/en/pub/maruoneri/issue/17899/187770.
  • Kocaman, S. (2018). Turizmde elektronik ağızdan ağıza iletişim (ewom) ve Alanya’daki restoran yorumlarının değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. Cilt: 6,Sayı: 4, s. 953 – 973, DOI: https://doi.org/10.21325/jotags.2018.343.
  • Tutar, E., Tutar, F., & Yetişen, H. (2009). Türkiye’de lojistik sektörünün gelişmişlik düzeyinin seçilmiş AB ülkeleri ( Romanya ve Macaristan ) ile karşılaştırmalı bir analizi, KMU ĠĠBF Dergisi Yıl:11 Sayı:17.
  • TUİK, (2021). Retrieved from https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=egitim-kultur-spor-ve-turizm-105&dil=1. ET:15.09.2021.
  • TÜRSAB Raporu, (2020). Covid-19 Sürecinde Türkiye ve Dünya Turizmi Değerlendirmesi, Aralık.
  • Ünal, A. (2019). Turistik tüketicilerin destinasyon seçimi öncesi beklentileri ve satın alma sonrası değerlendirmeleri: Kapadokya örneği. Kapadokya Akademik Bakış, 2(2), 115-140. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/car/issue/44015/483787.
  • Yazıcı-Ayyıldız, A. (2020). Sosyal medyanın pazarlama aracı olarak otel işletmelerinde kullanımı: afyonkarahisar termal otelleri üzerine bir araştırma, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 55(3), 1486-1503. doi: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.06.1345.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Mualla Akcadag Bu kişi benim

Tuba Bozkurt Bu kişi benim

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22

Kaynak Göster

APA Akcadag, M., & Bozkurt, T. (2021). Determining Consumers’ Expenditure Types in Tourism Marketing: Turkey Example. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 22, 11-17. https://doi.org/10.55549/epess.1040604