Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Teachers' Attitudes Regarding Unwanted Student Behaviors

Yıl 2021, Cilt: 23 , 42 - 46, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1051093

Öz

The aim of this study is to reveal teachers' attitudes towards undesirable student behaviors. Open-ended questions developed by the researcher as a data collection tool in the study were presented to physical education teachers. Using the interview method, which is one of the qualitative research methods, in the research, the data obtained from 20 teachers working in schools affiliated to Gaziantep Provincial Directorate of National Education in the 2017-2018 academic year were analyzed by content analysis method. As a result, the teachers stated that when there was a problem among the students, they solved it among themselves and verbally warned the students who were trying to disrupt the classroom order. In addition, they stated that they had different activities for students who were not interested in the lesson. In addition, it was concluded that the research group carried out activities in that direction by considering the individual differences of all students in terms of ensuring the unity of the class.

Kaynakça

  • Arwood, B.S., Marrow, L., Lane, K., & Joliette, K. (2005); Project improve: Improving teachers’ arability to address students social needs. Education and Treatment of Children, 4(28), 430-443.
  • Büyükoztürk, Ş. (2006). Data analysis for socialsciences. Ankara: PegemA Publications.
  • Curwin, R.L.& Mendler, A.A. (1988). Discipline with dignity. E. Broyhers. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Çanakçı, H., & Çankaya, İ. (2011). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yolları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 307-316.
  • Elban, L. (2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Gay, L., Mills, G., & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application (8th ed.). NewYork, NY:Prentice-Hall.
  • Kılıç-Özmen, Z. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleriyle öğrencilerin istenmeyen davranışlarını algılamaları ve başa çıkma yöntemleri arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Rosen, L. A., Taylor, S. A., O'Leary, S. G., & Sanderson, W. (1990). A survey of classroom management practices. Journal of School Psychology, 28(3), 257-269.
  • Öztürk, B. (2003). Sınıfta İstenmeyen Davranışların Önlenmesi ve Giderilmesi. E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2021, Cilt: 23 , 42 - 46, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1051093

Öz

Kaynakça

  • Arwood, B.S., Marrow, L., Lane, K., & Joliette, K. (2005); Project improve: Improving teachers’ arability to address students social needs. Education and Treatment of Children, 4(28), 430-443.
  • Büyükoztürk, Ş. (2006). Data analysis for socialsciences. Ankara: PegemA Publications.
  • Curwin, R.L.& Mendler, A.A. (1988). Discipline with dignity. E. Broyhers. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Çanakçı, H., & Çankaya, İ. (2011). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yolları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 307-316.
  • Elban, L. (2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Gay, L., Mills, G., & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application (8th ed.). NewYork, NY:Prentice-Hall.
  • Kılıç-Özmen, Z. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleriyle öğrencilerin istenmeyen davranışlarını algılamaları ve başa çıkma yöntemleri arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Rosen, L. A., Taylor, S. A., O'Leary, S. G., & Sanderson, W. (1990). A survey of classroom management practices. Journal of School Psychology, 28(3), 257-269.
  • Öztürk, B. (2003). Sınıfta İstenmeyen Davranışların Önlenmesi ve Giderilmesi. E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Huseyin Uzum Bu kişi benim

Fikret Alıncak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23

Kaynak Göster

APA Uzum, H., & Alıncak, F. (2021). Evaluation of Teachers’ Attitudes Regarding Unwanted Student Behaviors. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 23, 42-46. https://doi.org/10.55549/epess.1051093