Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Social Studies Teachers on Turkish Education System: Current Problems and Suggested Solutions

Yıl 2021, Cilt: 23 , 98 - 103, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1071451

Öz

The value given to social sciences in developed societies is increasing day by day. It is a discipline that deals with the individual, social life and events from different perspectives with a scientific approach; It is important for a better understanding of the individual and social events. This work; This study was carried out in order to examine the problems faced by social studies teachers in the social studies lesson and other factors related to the social studies lesson in line with the views of the social studies teachers. In the research, it was aimed to reveal the existing or past problems as they are, therefore, a widely used qualitative design based on consultation was used. This research was conducted with 50 social studies teachers in primary schools in Mardin province, district and village affiliated to the Ministry of National Education. In the research, the data were collected with the semi-structured interview form technique, which is one of the qualitative research methods. The data obtained in this study were analyzed descriptively according to the previously classified guidelines. When the results of this study are examined, it can be seen how the school situation affects the readiness of the student, the high internal motivation of the student, how the child's genetic and mental codes direct the child, the fact that the financial conditions are directly proportional to the education, what kind of environment he grows up in, the textbook is not sufficient for the exam. Whether there is an additional source or not, the direct reflection of friendship relations or the level of class success on the student, the burden of more responsibility than the student can bear, Results have been obtained such that its existing capacity should be supported socially and economically rather than being very intelligent.

Kaynakça

  • Akdağ, H. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Konya ili örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 2-14.
  • Akgül, N. İ., & Sezer, A. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullandıkları Yöntemler ve Yöntem Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar (Niğde İli Örneği). VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, 27-29.
  • Akşit, İ. (2011). İlköğretimde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Denizli ve Erzurum örneği). Pamukkale Üniversitesi.
  • Arslantaş, S. (2006). 6.ve7.sınıflardasosyal bilgiler dersi program uygulamalarında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. (Malatya ili örneği). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi.
  • Atbaşı, C. (2007). İlköğretim II. kademe (6. ve 7. sınıfta) sosyal bilgiler dersinin öğretimi ve öğretiminde yaşanan güçlükler (Aksaray örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi.
  • Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim-öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 46–73.
  • Baltaci, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Çelik, H. & Katılmış, A. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerindeki öğrenci başarısını etkileyen unsurlara ilişkin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 128-153.
  • Çetin, F. (2007). İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Meram ilçesi örneği). Selçuk Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Doğan, Y. & Torun, F. (2018). Sosyal bilgiler ders kitapları nereye doğru gidiyor. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 4(2), 111-125.
  • Hussain, R. (2012). Students’ views of impact of textbooks on their achievements. In Search of Relevance and Sustainability of Educational Change: An International Conference at Aga Khan University Institute for Educational Development, 430-438.
  • Karakuş, M., Aslan, S., Ergüven, S. (2014). Sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies Dergisi, 9, 8, 209-234.
  • Karatekin, K. (2006). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde yön ve yön bulma yöntemleri konusunun çoklu zekâ kuramına göre öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Memı̇şoğlu, H. & Köylü, G. (2015). Sosyal bilgiler dersindeki sorunlar ve çözüm yollarına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 10(11).
  • Polat, F. (2006). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde öğretmenlerin kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar (Afyonkarahisar örneği). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi
  • Roberts, S. L. (2014). Effectively Using Social Studies Textbooks in Historical Inquiry. Social Studies Research & Practice (Board of Trustees of the University of Alabama), 9(1).
  • Sever, R. & Koçoğlu, E. (2013). Sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Diyarbakır merkez ilçe örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 12(45), 17-34.
Yıl 2021, Cilt: 23 , 98 - 103, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1071451

Öz

Kaynakça

  • Akdağ, H. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Konya ili örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 2-14.
  • Akgül, N. İ., & Sezer, A. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullandıkları Yöntemler ve Yöntem Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar (Niğde İli Örneği). VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, 27-29.
  • Akşit, İ. (2011). İlköğretimde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Denizli ve Erzurum örneği). Pamukkale Üniversitesi.
  • Arslantaş, S. (2006). 6.ve7.sınıflardasosyal bilgiler dersi program uygulamalarında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. (Malatya ili örneği). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi.
  • Atbaşı, C. (2007). İlköğretim II. kademe (6. ve 7. sınıfta) sosyal bilgiler dersinin öğretimi ve öğretiminde yaşanan güçlükler (Aksaray örneği). (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi.
  • Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim-öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 46–73.
  • Baltaci, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Çelik, H. & Katılmış, A. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerindeki öğrenci başarısını etkileyen unsurlara ilişkin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 128-153.
  • Çetin, F. (2007). İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Meram ilçesi örneği). Selçuk Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Doğan, Y. & Torun, F. (2018). Sosyal bilgiler ders kitapları nereye doğru gidiyor. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 4(2), 111-125.
  • Hussain, R. (2012). Students’ views of impact of textbooks on their achievements. In Search of Relevance and Sustainability of Educational Change: An International Conference at Aga Khan University Institute for Educational Development, 430-438.
  • Karakuş, M., Aslan, S., Ergüven, S. (2014). Sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies Dergisi, 9, 8, 209-234.
  • Karatekin, K. (2006). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde yön ve yön bulma yöntemleri konusunun çoklu zekâ kuramına göre öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Memı̇şoğlu, H. & Köylü, G. (2015). Sosyal bilgiler dersindeki sorunlar ve çözüm yollarına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 10(11).
  • Polat, F. (2006). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde öğretmenlerin kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar (Afyonkarahisar örneği). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi
  • Roberts, S. L. (2014). Effectively Using Social Studies Textbooks in Historical Inquiry. Social Studies Research & Practice (Board of Trustees of the University of Alabama), 9(1).
  • Sever, R. & Koçoğlu, E. (2013). Sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Diyarbakır merkez ilçe örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 12(45), 17-34.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Ozkan Akman Bu kişi benim

Merve Saglam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23

Kaynak Göster

APA Akman, O., & Saglam, M. (2021). Opinions of Social Studies Teachers on Turkish Education System: Current Problems and Suggested Solutions. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 23, 98-103. https://doi.org/10.55549/epess.1071451