Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Book Reading Habits of Teacher Candidates

Yıl 2021, Cilt: 23 , 104 - 108, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1071454

Öz

The aim of this study is to reveal the reading habits of teacher candidates. In the study, it was tried to determine what the pre-service teachers' reading habits were. In the research, open-ended questions developed by the researcher were presented to the teacher candidates as a data collection tool. In the research, using the interview method, which is one of the qualitative research methods, the data obtained from 40 teacher candidates studying in different departments of Gaziantep University in the 2020-2021 academic year were analyzed by content analysis method. As a result of the research, teacher candidates, regarding reading books; They stated that it benefits people in many ways. Teacher candidates participating in the research; They stated that they could not spare enough time for reading because of the exam rush, but they still tried to read books as regularly as they could. In addition, the teachers who participated in the research said that they mostly preferred sports books, personal development books and exam preparation books because of the kpss exam. In addition, it was concluded that reading books in the research group improves people's imagination, gains effective communication skills, and gains the ability to recognize and express themselves more effectively.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O., & Yıldızhan, Y. (2014). Türkiye’de öğretmen profili. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1-20.
  • Aksaçlıoğlu, A.G., & Yılmaz, B. (2008). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 21(1):3-28.
  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4):461-470.
  • Batur, Z., Gülveren, H., & Bek, H. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1):32-49.
  • Calp, M. (2010). Özel eğitim alanı olarak Türkçe öğretimi (4. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ceyhan, S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının yeterlik algıları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Doğu Anadolu Bölgesi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • Gay, L., Mills, G., & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application. New York: Prentice Hall.
  • Geçgel, H., & Burgul, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin okuma ilgi alanları. Tubav Bilim Dergisi, 2(3):341-353.
  • Kuş, Z., & Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal bilgiler ve türkçe öğretmeni adaylarının okuma durumları: (ilgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri). Türk Kütüphaneciliği, 24(1):11-32.
  • Örteş, G. (2010). Gençlik ve spor il müdürlüklerine bağlı gençlik merkezlerinin 15-26 yaş arasındaki gençler tarafından bilinirlik düzeyi. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Ülper, H., & Çeliktürk, Z. (2013). Öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarının değerlendirilmesi: mehmet akif ersoy üniversitesi örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11):1033-1057.
  • Yalman, M., Özkan, E., & Kutluca, T. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları üzerine betimsel bir araştırma: Dicle üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 14(2), 291-305.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Qualitative research methods in social sciences. Ankara: Seckin Publications.
  • Yılmaz, A. (2007). Okulöncesi çocuklara yönelik kütüphane hizmetlerinin önemi ve başarılı bir kütüphane örneği. Türk Kütüphaneciliği, 22(2):169-186.
  • Yılmaz, B., Köse, E., & Korkut, Ş. (2009). Hacettepe üniversitesi ve Bilkent üniversitesi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 23(1):22-51.
Yıl 2021, Cilt: 23 , 104 - 108, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1071454

Öz

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O., & Yıldızhan, Y. (2014). Türkiye’de öğretmen profili. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1-20.
  • Aksaçlıoğlu, A.G., & Yılmaz, B. (2008). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 21(1):3-28.
  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4):461-470.
  • Batur, Z., Gülveren, H., & Bek, H. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1):32-49.
  • Calp, M. (2010). Özel eğitim alanı olarak Türkçe öğretimi (4. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ceyhan, S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının yeterlik algıları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Doğu Anadolu Bölgesi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • Gay, L., Mills, G., & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application. New York: Prentice Hall.
  • Geçgel, H., & Burgul, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin okuma ilgi alanları. Tubav Bilim Dergisi, 2(3):341-353.
  • Kuş, Z., & Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal bilgiler ve türkçe öğretmeni adaylarının okuma durumları: (ilgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri). Türk Kütüphaneciliği, 24(1):11-32.
  • Örteş, G. (2010). Gençlik ve spor il müdürlüklerine bağlı gençlik merkezlerinin 15-26 yaş arasındaki gençler tarafından bilinirlik düzeyi. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Ülper, H., & Çeliktürk, Z. (2013). Öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarının değerlendirilmesi: mehmet akif ersoy üniversitesi örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11):1033-1057.
  • Yalman, M., Özkan, E., & Kutluca, T. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları üzerine betimsel bir araştırma: Dicle üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 14(2), 291-305.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Qualitative research methods in social sciences. Ankara: Seckin Publications.
  • Yılmaz, A. (2007). Okulöncesi çocuklara yönelik kütüphane hizmetlerinin önemi ve başarılı bir kütüphane örneği. Türk Kütüphaneciliği, 22(2):169-186.
  • Yılmaz, B., Köse, E., & Korkut, Ş. (2009). Hacettepe üniversitesi ve Bilkent üniversitesi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 23(1):22-51.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Huseyin Uzum Bu kişi benim

Fikret Alıncak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23

Kaynak Göster

APA Uzum, H., & Alıncak, F. (2021). Investigation of Book Reading Habits of Teacher Candidates. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 23, 104-108. https://doi.org/10.55549/epess.1071454