Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Relative Opinions of Teacher Candidates in Pedagogical Formation Education

Yıl 2021, Cilt: 23 , 115 - 119, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1071461

Öz

Public institutions staff recruitment exam center in Turkey for the first time in 1999 Typewriting State Examination (DMS) has been tested with an exam. The name of this exam was later changed to the Public Personnel Selection Examination (KPSS). This examination was used as a criterion in the teacher appointments of the Ministry of National Education as in other public institutions. In 2013, it was decided that KPSS exam should not be sufficient in the purchase of teachers and it was decided that the students should take the exam in some branches of Teaching Area Knowledge (ÖABS) tests. This study was carried out in order to determine the opinions of physical education teacher candidates who received pedagogical formation training about meni KPSS eğitim exam. The open-ended questions developed by the researcher as a data collection tool were presented to the candidates of physical education teachers who received pedagogical formation training. Using the interview method which is one of the qualitative research methods, the data obtained from physical education teacher candidates who received 50 pedagogical formation education from different universities were analyzed by content analysis method. As a result of the study, it was concluded that the majority of physical education teacher candidates who received pedagogical formation education did not have enough created by “KPSS” exam for teacher assignment and selection; It has been reached.

Kaynakça

  • Baştürk, R. (2007). Kamu personeli seçme sınavına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163-176.
  • Büyükozturk, S. (2006). Data analysis for social sciences. Ankara: PegemA Publications.
  • Çimen, O., & Yılmaz, M. (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının KPSS ile ilgili görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 4, 159-172.
  • Döş, İ., & Sağır, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine atanma durumuna ilişkin algıları. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
  • Ensari, H., Deniz, L. (1994). Üniversite gençliğinin iş beklentileri ve part-time çalışma alışkanlıkları. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi (4):59-65.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi,1(1), 1-31.
  • Gay, L., Mills, G. & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application. New York: Prentice Hall.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., & Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı’na ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(2), 35-43.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-18.
  • Karataş, S., & Güleş, H. (2013). Öğretmen atamalarında esas alınan merkezi sınavın (KPSS) öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 102-119.
  • Nartgun, Ş.S. (2011). Employment of faculty of education students: public personnel selection examination (Ppse). International Journal of Business and Social Science, 2(21), 101-111.
  • Semerci, N., & Özer, B. (2006). Tezsiz yüksek lisans ve üniversite son sınıf öğrencilerinin kpss sınavına yönelik algıları, XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, (Poster Bildiri).
  • Sezgin, F., & Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. TSA, 15(3), 9-22.
  • Şimşek, N., & Akgün, İ.H. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının KPSS öğretmenlik alan bilgisi sınavına (ÖABS) yönelik görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 5(15).
  • Toker Gökçe, A. (2012). Atanamayan öğretmenlerin algılarına göre atanamama nedenleri ve işsizlikle başa çıkma yöntemleri. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., & Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavı‟na (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi (Kars İli Örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 109-123.
  • Wolcott, H. F. (1994). Transforming qualitative data: Description, analysis, and ınterpretation. London: Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, K., & Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimler Dergisi, 8(1), 942-973.
  • Yin, R.K. (1984). Case study research: Design and methods. Newbury Park, CA: Sage.
Yıl 2021, Cilt: 23 , 115 - 119, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1071461

Öz

Kaynakça

  • Baştürk, R. (2007). Kamu personeli seçme sınavına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163-176.
  • Büyükozturk, S. (2006). Data analysis for social sciences. Ankara: PegemA Publications.
  • Çimen, O., & Yılmaz, M. (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının KPSS ile ilgili görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 4, 159-172.
  • Döş, İ., & Sağır, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine atanma durumuna ilişkin algıları. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
  • Ensari, H., Deniz, L. (1994). Üniversite gençliğinin iş beklentileri ve part-time çalışma alışkanlıkları. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi (4):59-65.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi,1(1), 1-31.
  • Gay, L., Mills, G. & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application. New York: Prentice Hall.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., & Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı’na ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(2), 35-43.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-18.
  • Karataş, S., & Güleş, H. (2013). Öğretmen atamalarında esas alınan merkezi sınavın (KPSS) öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 102-119.
  • Nartgun, Ş.S. (2011). Employment of faculty of education students: public personnel selection examination (Ppse). International Journal of Business and Social Science, 2(21), 101-111.
  • Semerci, N., & Özer, B. (2006). Tezsiz yüksek lisans ve üniversite son sınıf öğrencilerinin kpss sınavına yönelik algıları, XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, (Poster Bildiri).
  • Sezgin, F., & Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. TSA, 15(3), 9-22.
  • Şimşek, N., & Akgün, İ.H. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının KPSS öğretmenlik alan bilgisi sınavına (ÖABS) yönelik görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 5(15).
  • Toker Gökçe, A. (2012). Atanamayan öğretmenlerin algılarına göre atanamama nedenleri ve işsizlikle başa çıkma yöntemleri. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., & Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavı‟na (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi (Kars İli Örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 109-123.
  • Wolcott, H. F. (1994). Transforming qualitative data: Description, analysis, and ınterpretation. London: Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, K., & Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimler Dergisi, 8(1), 942-973.
  • Yin, R.K. (1984). Case study research: Design and methods. Newbury Park, CA: Sage.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Hasan Demır Bu kişi benim

Fikret Alıncak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23

Kaynak Göster

APA Demır, H., & Alıncak, F. (2021). Investigation of Relative Opinions of Teacher Candidates in Pedagogical Formation Education. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 23, 115-119. https://doi.org/10.55549/epess.1071461