BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de 2005–2006 Yılları Arasında Yayımlanan Eğitim Bilimleri Dergilerindeki Makalelerin Bazı Özellikler Açısından İncelenmesi: Betimsel Bir Analiz

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, 140 - 147, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Arseven, A.D. (1993). Alan Araştırma Yöntemi. Ankara.
  • Bilgin, N. (2000). İçerik Analizi. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İzmir.
  • Campbell, D.T., Stanley, J.C. (1963). Handbook of Research on Teaching. Rand McNail.
  • Cooper, H., Hedges, L.V. (1994). The Handbook of Research Synthesis. Sage Fundation.
  • Edyburn, D.L. (2000). 1999 in Review: A Synthesis of the Special Education Technology Literature. Journal of Special Education Technology, 15 (1), 7–18.
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. (2003). How to Desing and Evaluate Research in Education. Fifth Edition. McGraw- Hill, New York.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Stemler, Steve (2001). An Overview of Content Analysis. Practical Assesment, Research and Evaluation, 7 (17).
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller için İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. Epsilon Yayınevi, İstanbul.

Türkiye’de 2005–2006 Yılları Arasında Yayımlanan Eğitim Bilimleri Dergilerindeki Makalelerin Bazı Özellikler Açısından İncelenmesi: Betimsel Bir Analiz

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, 140 - 147, 01.03.2011

Öz

Akademik disiplinlerin gelişimi sahip oldukları literatür ile yakından ilişkilidir. Son yıllarda bütün akademik alanlara ilişkin olarak literatür incelemelerinin arttığı görülmektedir. Literatür incelemelerinde bir alana ait gelişmeleri ortaya koymada kesitsel çalışmaların yapılması yaygındır. Belirli dönemlerde Türk eğitim literatürünün genel bir değerlendirmesinin yapılması o döneme ilişkin ortaya konan araştırmaların niteliğine dair bilgi vermekle kalmaz aynı zamanda daha sonraki araştırmalara da ışık tutar. Bu doğrultuda, bu araştırmanın Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayımlanan süreli yayınlardaki makalelerde ne tür araştırmaların yapıldığını, hangi araştırma modelinin kullanıldığını, tercih edilen örneklem alma teknikleri, veri toplama araçları ve veri çözümlemede kullanılan istatistiksel tekniklerin neler olduğunu ortaya koymaktır. Türkiye’de eğitim alanında 2005–2006 yılları arasında yayımlanmış olan ve Ulakbim Ulusal indeks tarafından dizinlenen bütün hakemli dergiler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu dergilerin bir listesi yapıldıktan sonra bu listeden tesadüfî olarak seçilen dergilerle araştırmanın örneklemi belirlenmiştir. Örneklem dâhilindeki toplam 314 makale araştırmanın amaçları doğrultusunda incelenmiştir. Betimsel analiz ile veriler çözümlenmiştir.Çalışma kapsamında incelenen makalelerin çoğunluğunun (%56) betimsel araştırma türünde olduğu ve olasılığa dayalı olmayan örnekleme tekniklerinin %55 düzeyinde kullanıldığı saptanmıştır.Ayrıca, veri çözümleme tekniği olarak betimsel analizlerin, t-testi ve ANOVA’nın %58 düzeyinde kullanıldığı ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Arseven, A.D. (1993). Alan Araştırma Yöntemi. Ankara.
  • Bilgin, N. (2000). İçerik Analizi. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İzmir.
  • Campbell, D.T., Stanley, J.C. (1963). Handbook of Research on Teaching. Rand McNail.
  • Cooper, H., Hedges, L.V. (1994). The Handbook of Research Synthesis. Sage Fundation.
  • Edyburn, D.L. (2000). 1999 in Review: A Synthesis of the Special Education Technology Literature. Journal of Special Education Technology, 15 (1), 7–18.
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. (2003). How to Desing and Evaluate Research in Education. Fifth Edition. McGraw- Hill, New York.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Stemler, Steve (2001). An Overview of Content Analysis. Practical Assesment, Research and Evaluation, 7 (17).
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller için İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. Epsilon Yayınevi, İstanbul.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Devrim Erdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdem, D. (2011). Türkiye’de 2005–2006 Yılları Arasında Yayımlanan Eğitim Bilimleri Dergilerindeki Makalelerin Bazı Özellikler Açısından İncelenmesi: Betimsel Bir Analiz. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(1), 140-147.