BibTex RIS Kaynak Göster

Ölçme ve Değerlendirme Dersi Kapsamı ve Gereklilikleri Hakkındaki Uzman ve Öğretmen Görüşleri: Pilot Çalışma

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 85 - 92, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • ihtiyaçları belirlenmelidir (Gelbal ve Kelecioğlu, 2007). Bu bilgiler ışığında, ölçme ve değerlendirme
  • dersleri öğretmenlerin gereksinimlerine cevap verecek biçimde düzenlenmelidir.
  • Airasian, P. W, ve Russell, M. (2008). Classroom assessment : concepts and applications (6th ed.). Boston: McGraw-Hill Higher Education.
  • Airasian, P. W. (1991). Perspectives on Measurement Instruction. Educational Measurement: Issues and Practice, 10(1), 13-16,26.
  • Black, P. ve Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7-74.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Gipps, C.V. (1999). Socio-cultural aspects of assessment. Review of Research in Education, 24, 355-392.
  • Gullickson, A. R. (1986). Teacher Education and Teacher-Perceived Needs in Educational Measurement and Evaluation. Journal of Educational Measurement, 23(4), 347-354.
  • Kaptan, F. (1998). Fen Öğretiminde Kavram Haritası Yönteminin Kullanılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 95-99.
  • Kaptan, F. ve Korkmaz, H. (2000). Fen Öğretiminde Tümel (Portfolio) Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 212-220.
  • Öncü, H. (2009). Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Bir Yaklaşım: Portfolyo Değerlendirme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 103-130.
  • Pellegrino,J. W., Chudowsky, N. ve Glaser, R. (2001). Knowing what students know: The science and design of educational assessment. Washington, DC: National Academy Press.
  • Shepard, L.A. (2000). The Role of Assessment in a Learning Culture. Educational Researcher, 29 (7), 4-14.
  • Shepard, L.A. (2006). Classroom assessment. In Brennan, RL (Ed.), Educational measurement. (4th ed.). (pp. 624-646). Westport, CT: Praeger.
  • Stiggins, R. J. (2008). Student-involved assessment for learning (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson / Merrill Prentice Hall.

Ölçme ve Değerlendirme Dersi Kapsamı ve Gereklilikleri Hakkındaki Uzman ve Öğretmen Görüşleri: Pilot Çalışma

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 85 - 92, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmanın ilk amacı, öğretmenlerin ve ölçme değerlendirme uzmanlarının üniversitelerde verilen ölçme vedeğerlendirme dersi konularının öğretmenler için gerekliliği konusundaki görüşlerini incelemek vekarşılaştırmaktır. İkinci amaç ise konuların ne ölçüde vurgulandığına dair öğretmen görüşlerini almaktır. 182öğretmen yanında 47 ölçme ve değerlendirme uzmanından anketler yoluyla görüş alınmıştır. Öğretmenlerin enyüksek oranla gerekli bulduğu konular test hazırlama ve soru türleri ile standartlar olmuştur. Öğretmenlergüvenirlik hesaplama ve geçerlik türleri ile istatistik ve madde analizi konularını diğer konular kadar gereklibulmamaktadır. Uzmanlar genel olarak bütün konuları gerekli görmektedirler. Ayrıca bazı konuları uzmanlar,öğretmenlerden daha yüksek oranda gerekli bulmuşlardır. Öğretmenlere göre, ölçme ve değerlendirmederslerinde en çok vurgulanan konular test hazırlama ve soru türleri ile ölçmenin temel kavramlarıdır. Bunakarşın öğretmenlerin en az vurgulandığını düşündüğü konular ise performans değerlendirme, istatistik ve maddeanalizi, güvenirlik hesaplama yöntemleri ve geçerlik türleridir. Uzmanlar tarafından çoğu ölçme vedeğerlendirme konuları gerekli görülmesine rağmen, öğretmenlerin bu konuların yeterince vurgulanmadığınıdüşündüğü görülmüştür. Bazı iyileştirmeler için önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • ihtiyaçları belirlenmelidir (Gelbal ve Kelecioğlu, 2007). Bu bilgiler ışığında, ölçme ve değerlendirme
  • dersleri öğretmenlerin gereksinimlerine cevap verecek biçimde düzenlenmelidir.
  • Airasian, P. W, ve Russell, M. (2008). Classroom assessment : concepts and applications (6th ed.). Boston: McGraw-Hill Higher Education.
  • Airasian, P. W. (1991). Perspectives on Measurement Instruction. Educational Measurement: Issues and Practice, 10(1), 13-16,26.
  • Black, P. ve Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7-74.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Gipps, C.V. (1999). Socio-cultural aspects of assessment. Review of Research in Education, 24, 355-392.
  • Gullickson, A. R. (1986). Teacher Education and Teacher-Perceived Needs in Educational Measurement and Evaluation. Journal of Educational Measurement, 23(4), 347-354.
  • Kaptan, F. (1998). Fen Öğretiminde Kavram Haritası Yönteminin Kullanılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 95-99.
  • Kaptan, F. ve Korkmaz, H. (2000). Fen Öğretiminde Tümel (Portfolio) Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 212-220.
  • Öncü, H. (2009). Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Bir Yaklaşım: Portfolyo Değerlendirme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 103-130.
  • Pellegrino,J. W., Chudowsky, N. ve Glaser, R. (2001). Knowing what students know: The science and design of educational assessment. Washington, DC: National Academy Press.
  • Shepard, L.A. (2000). The Role of Assessment in a Learning Culture. Educational Researcher, 29 (7), 4-14.
  • Shepard, L.A. (2006). Classroom assessment. In Brennan, RL (Ed.), Educational measurement. (4th ed.). (pp. 624-646). Westport, CT: Praeger.
  • Stiggins, R. J. (2008). Student-involved assessment for learning (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson / Merrill Prentice Hall.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Çobanoğlu Aktan Bu kişi benim

Zafer Çepni Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktan, D. Ç., & Çepni, Z. (2010). Ölçme ve Değerlendirme Dersi Kapsamı ve Gereklilikleri Hakkındaki Uzman ve Öğretmen Görüşleri: Pilot Çalışma. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 1(2), 85-92.